Avatar billede cycojugi Nybegynder
18. oktober 2006 - 13:38 Der er 3 kommentarer og
4 løsninger

C5 light 4.0 rapport skriftstørrelse og type

Hej

Jeg har bevæget mig ud på dybt vand. Jeg er ved at forsøge at tilrette en rapport til C5 4.0. Det er lykkedes nogenlunde for mig.. Nu mangler jeg "bare" at ændre skriftstørrelsen og måske skrifttypen..

Lige meget hvad jeg prøver synes ingen ting at fungere.
Avatar billede mariaf Juniormester
18. oktober 2006 - 19:26 #1
Skrifttype ændres ikke i rapporten, men for alle rapporter. Dette gøres under Generelt/tilpasning - printer - ret - standard Windows - skrifttype. Her slettes for alle skriftstørrelser, og efterfølgende udskriver man en eller anden rapport og får lagt den nye skrifttype på.
Rapporttilretninger er typisk det, man har brug for at kunne, men det er ikke det nemmeste at gå i gang med. Du kan emd fordel trykke ctrl+F6 og sætte de to vis til ja - det giver lidt bedrer overblik over hvad du har fået lavet. Desuden kan en eksport af rapporten også være gavnligt - her kan der manipuleres med skriftstørrelser og fed/kursiv hvis det er gået helt galt.
Avatar billede cycojugi Nybegynder
19. oktober 2006 - 08:50 #2
Okay.. Men hvis jeg nu ønsker at noget af teksten skal være større end noget andet på rapporten... F.eks. kunne jeg godt tænke mig at "Faktura" er større end varelinierne.
Avatar billede mariaf Juniormester
19. oktober 2006 - 18:30 #3
Så bruger du F5 til at markere og finder dine skrifttype vha F10.
Avatar billede cycojugi Nybegynder
23. oktober 2006 - 22:29 #4
Så vidt jeg kan se er det de generelle indstillinger for hele rapporten jeg ændrer med F10. Også selv om jeg markerer med F10.
Avatar billede mariaf Juniormester
23. oktober 2006 - 22:37 #5
Du skal markere den tekst, du ønsker ændret med F5. Brug så F10 (lokalmenu) til at vælge skrifttype med. Det er ikke specielt nemt, men når først man har taget, så går det fint nok.
Avatar billede dma Nybegynder
25. oktober 2006 - 14:03 #6
Marker med F5 (eller ALT+A). Tast ALT+C og vælg hvilken effekt du vil ændre (skrifttype m.m.).
Du kan med Alt+E (toggle visning af printerkoder) bagefter se hvilke koder er der er indsat i rapporten.
Avatar billede cycojugi Nybegynder
25. oktober 2006 - 14:45 #7
Takker.. Det funker !