Avatar billede hehe7777 Nybegynder
18. oktober 2006 - 12:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

variabler i web

Hvordan får jeg værdien af variabler med til nye sider?

Jeg har på min side nogle <TD> som via javascript fungerer som buttons.
Et js doSelect fungerer som OnClick for disse.
I denne doSelect sætter jeg værdien af en variabel inden jeg kalder document.location = "something.aspx"

Det er så meningen at jeg vil læse denne værdi i C# server side, i OnLoad().
Men variablen er tom.

Er der en måde jeg kan kaste disse værdier videre, så jeg kan fange dem i C#???

Håber I kan hjælpe mig
Avatar billede agertoft Nybegynder
18. oktober 2006 - 13:24 #1
Variablen bliver "glemt" idet du navigerer til en ny side. Du kan gøre flere ting... men jeg ville overføre den til din nye side ved at smide den som parameter. Fx navigering til something.aspx?minvariabel=34

På den side du navigerer til henter du så tallet 34 ved i Page_Load at gøre således:
string minvariabel = Request.QueryString["minvariabel"];
Avatar billede daxiez Nybegynder
18. oktober 2006 - 14:28 #2
eller du kan også brugen en Session:

Session["EtEllerAndetNavn"] = DinVariabel;

og for at få den fre igen skal du skrive:

DinNyeVariable = Session["EtEllerAndetNavn"]; evt. ToString();
Avatar billede hehe7777 Nybegynder
18. oktober 2006 - 15:25 #3
Tak for jeres forslag.
Begge er brugbare, og I burde vel egentlig dele point...men det ved jeg ikke lige hvordan man gør.
Avatar billede daxiez Nybegynder
18. oktober 2006 - 20:56 #4
Helt fint. for at dele point skal jeg bare smide et svar så kan du vælge os begge og trykke accepter.