Avatar billede phoenix_2004 Nybegynder
17. oktober 2006 - 22:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Valider radio button

Nå jeg ikke vælger nogen radiobutton får jeg denne besked:
----------------------------------------------------------
Fejltype:
Der opstod en Microsoft VBScript-kørselsfejl (0x800A0009)
Indekset er uden for området: '[number: 0]'
----------------------------------------------------------

Hvordan kan jeg undgå det ??

Koden er meget dynamisk, men jeg vil prøve at forklarer virke metoden:

- På spørgsmål.asp siden er der 1 spørgmål med 3 svar muligheder. Dvs  3 radiobutton.

- Valuen i den valgte radiobutton indeholder spørgsmål id og brugerens svar id. Så over på svar.asp kan jeg gå baglæns i db og få printet det ud.

- Men når jeg ikke foretager noget valg og trykker på submit, får den omtalte besked.

Nogen der selv har haft samme problemer ???
Avatar billede wilweb Nybegynder
17. oktober 2006 - 23:27 #1
This error occurs when the asp is directly executed instead of being called from an HTML form with an ENCTYPE="multipart/form-data" tag.

du mangler altså ENCTYPE="multipart/form-data" i dit form-tag har jeg læst mig til....
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
18. oktober 2006 - 10:45 #2
Hvis du laver dette:
<input type="radio" name="minRadioGruppe" value="1">
<input type="radio" name="minRadioGruppe" value="2">
<input type="radio" name="minRadioGruppe" value="3">

og du intet vælger, så er Request.Form("minRadioGruppe") tom på den modtagende side.

Vis os den kode på svar.asp der giver fejlen
Avatar billede phoenix_2004 Nybegynder
22. oktober 2006 - 17:53 #3
Det var min sammen lægning af spørgsmål og svar, der gjorte fejlen.

Dvs at hvis jeg ikke markerede nogen løsning, så kunne jeg ikke splitte dem af og læse i db på svar.asp

Min løsning var at tilføje en If sætning der kiggede på valuen og hvis den var "", så gik den videre til næste.
Avatar billede phoenix_2004 Nybegynder
24. november 2006 - 16:45 #4
Lukker dette spørgsmål.