Avatar billede jesperskov2 Nybegynder
17. oktober 2006 - 17:53 Der er 2 kommentarer

Problem med preloading script - HJÆLP

Hej Eksperter.

Jeg har lige kigget lidt på et preloading-script, og har lavet det så det ser rigtig godt ud, så siden først vises når siden er lodet -  i firefox.

Problemet er at det bare ikke virker i ie, i ie vises loading-siden bare hele tiden, og den kan ikke komme videre.

Scriptet ser sådan ud;
I head:
<SCRIPT TYPE="text/javascript" LANGUAGE="javascript">
function waitPreloadPage() { //DOM
if (document.getElementById){
document.getElementById('prepage').style.visibility='hidden';
}else{
if (document.layers){ //NS4
document.prepage.visibility = 'hidden';
}
else { //IE4
document.all.prepage.style.visibility = 'hidden';
}
</SCRIPT>

I Body:
<body onLoad="waitPreloadPage();">
<DIV id="prepage" style="position:absolute; font-family:arial; font-size:16; left:0px; top:0px; background-color:black; layer-background-color:white; height:100%; width:100%;">
<TABLE width=100%><TR><TD><center><br><br><br><br><br>
<EMBED width="350" height="35" SRC="loading.swf"></EMBED>
<br><br><B><font size="4" color="#ffffff">Loading ......</font></B>
</center></TD></TR></TABLE>
</DIV>

Håber virkelig meget der er en som kan hjælpe mig, så mit script virker i IE også. Jeg er _ikke_ interesseret i et nyt script, eller at noget ser anderledes ud - sådan som det er nu, det skal bare fungere i firefox.
Avatar billede jesperskov2 Nybegynder
17. oktober 2006 - 19:30 #1
Det er lidt pudsigt, som at det godt virker i en fil for sig selv - men ikke i sammenhæng med det andet jeg har.

MEN, sidder der nu en som har rigtig meget forstand på ie og javascripts/php - så smid meget gerne jeres mail herinde, da jeg virkelig mangler hjælp indenfor dette.

Mvh. Jesper Skov, Qtag.dk
Avatar billede roenving Novice
18. oktober 2006 - 04:32 #2
-- har du f.eks. en menu, der benytter sig af onload også, vil der være sat vand over til problemer, så prøv at præsentere en 'levende' udgave af problemet, f.eks. via et link !-)