Avatar billede mason Nybegynder
17. oktober 2006 - 11:54 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvordan lægges indhold helt i bunden af frame

Jeg har et site bygget på frames, hvor den nederste frames indhold, skal lægges helt i bunden. På samme måde som man kan aligne indhold i toppen af en side.
Som det er nu, er der luft mellem tabellen i framen, og jeg vil gerne have tabellen til at klæbe sig til bunden.
Hvordan gøres det?
Jeg bør vel også kunne bestemme højden på denne frame? Det ville være en løsning, men det kan jeg ikke.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
18. oktober 2006 - 00:18 #1
Snakker vi om frameset eller tabel?
Avatar billede mason Nybegynder
19. oktober 2006 - 17:46 #2
Det er en tabel som ligger i nederste del af et frameset.
Og denne tabel vil jeg gerne have alignet til bunden, så der ikke er noget luft mellem tabellen og nederste kant af browseren.
Det lyder simpelt, jeg kan bare ikke få den til det jeg vil :-)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
19. oktober 2006 - 23:28 #3
Har du noget kode?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
19. oktober 2006 - 23:34 #4
Mener du som denne kode:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title>Fuld side</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<link href="css/style103.css" rel="stylesheet" type="text/css">

</head>
<body>
<table width="100%" height="100%" border="1">
  <tr>
    <td width="1%" valign="top">&nbsp;</td>
    <td width="98%" valign="top"><p>Hello World </p>
    </td>
    <td width="1%">&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td height="1"><p></p>
    </td>
    <td height="1"><div align="center"><font size="1">Copyright
        Akyhne 2005<br>
        <script language="JavaScript">
              document.write("Sidst opdateret: " + document.lastModified);
        </script>
        </font></div>
    </td>
    <td height="1" >&nbsp;</td>
  </tr>
</table>

</body>
</html>
Avatar billede mason Nybegynder
24. oktober 2006 - 11:42 #5
Ikke helt.
Jeg har tabellen ligende inde i et frameset.
Mit frameset består af tre dele (Fixed top, fixed bottom).
I den nederset frame har jeg en tabel liggende, og grafikken i denne vil jeg gerne have helt ned i bunden.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
24. oktober 2006 - 17:56 #6
Det gør mit forslag.
Avatar billede mason Nybegynder
24. oktober 2006 - 22:17 #7
Hejsa, nej desværre ikke.
I dit forslag ser jeg kun en tabel. Og når jeg tester det, ligger grafikken staidg ikke helt i bund. Der er luft mellem tabellen og bunden af browseren. Jeg vil gerne have grafikken helt tæt op ad procesbaren i browseren :-)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
24. oktober 2006 - 22:37 #8
Den skal jo bare tilrettes lidt. Det var bare for at vise hvorledes det var opbygget:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title>Fuld side</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<link href="css/style103.css" rel="stylesheet" type="text/css">

<style type="text/css">
<!--
body {
    margin-left: 0px;
    margin-top: 0px;
    margin-right: 0px;
    margin-bottom: 0px;
}
-->
</style></head>
<body>
<table width="100%" height="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <tr>
    <td width="0px" rowspan="2" valign="top"><p>&nbsp;</p></td>
    <td width="100%" valign="top"><p>Hello World </p>    </td>
    <td width="0px" rowspan="2">&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td height="1" bgcolor="#990099"><div align="center"><font size="1">Copyright
        Akyhne 2005<br>
        <script language="JavaScript">
              document.write("Sidst opdateret: " + document.lastModified);
        </script>
        </font></div>    </td>
  </tr>
</table>

</body>
</html>
Avatar billede mason Nybegynder
01. november 2006 - 20:43 #9
Hej igen :-)
Jeg kan sagtens gøre det som du også beskriver i html'en. Men igen - Jeg skal have det i et frameset, og det er dér det går galt.....
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
03. november 2006 - 14:08 #10
Koden skal du da bare putte i den frame hvor du skal bruge den.
Avatar billede mason Nybegynder
03. november 2006 - 15:53 #11
Hejsa

Jeg ved ikke hvad jeg havde gjort galt, for det lykkedes ikke sidst, så jeg troede vi måske havde misforstået hinanden.
Men det virker nu, så du skal have en stor tak, og en rigtig god weekend.
Avatar billede mason Nybegynder
03. november 2006 - 15:54 #12
Hvis du lægger et "svar" får du dine velfortjente point.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
03. november 2006 - 17:43 #13
Fint nok. Her er et svar.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
03. november 2006 - 21:49 #14
Tak for point.