Avatar billede ishoey Nybegynder
16. oktober 2006 - 21:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

OCX tilgængelig i hele applikationen?

Jeg er ved at kode en applikation i Clarion 6 til håndtering af Point terminaler med tilhørende OCX.
Mit spørgsmål er om det er muligt at tilgå en OCX globalt i applikationen altså kun deklarere den en gang.
Jeg vil gerne tilgå den fra foskellige skærmbilleder.
Hvis jeg deklarere den i hvert enkelt skærmbillde svare OCX ikke,
den er tilsyneladende låst til den første der har haft fast i den.
Håber der en der kan hjælpe mig med en løsning!
Avatar billede clarion Nybegynder
19. oktober 2006 - 20:24 #1
Hej.

Jeg ved ikke ret meget om OCX, men du kan jo definere en funktion globalt som du så kan kalde fra de forskellige procedure.

Inside the Global map

    TegnT(STRING),STRING

Program Routines

    TegnT            Function(TEKST)
    I            BYTE
    NR            BYTE
      CODE
      LOOP I=1 TO LEN(TEKST)
        NR = INLIST(TEKST[I],CHR(146),CHR(157),CHR(143),CHR(145),CHR(155),CHR(134),CHR(173),CHR(130))
        IF NR
          TEKST[I] = SUB('ÆØÅæøå-,',NR,1)
        END
      RETURN(TEKST)

Kan du bruge det?

Mvh
Clarion
Avatar billede ishoey Nybegynder
19. oktober 2006 - 22:56 #2
Jeg kan ikke lige bruge det! der er en masse omkring callback og Event routiner, som skal håndtere svar fra OCX'en, Jeg tror det bliver noget med at lave et window med alle controlerne og så kalde disse kontroller fra de andre skærmbilleder, nu må jeg se om det lykkes, jeg kan ihvertfald ikke få OCX'en gjort global.
Tak for dit svar.
Claus.
Avatar billede clarion Nybegynder
20. oktober 2006 - 20:46 #3
Okay, så skal du nok bruge noget post(event:....) du selv definere.

Held og lykke med det.

Når du i indledningen skriver Point terminaler, er det så dankort terminaler du henviser til?
Clarion verdenen er jo ikke så stor(i DK), så det er sjovt at vide lidt om hvad det bliver brugt til.

Mvh
Clarion
Avatar billede ishoey Nybegynder
22. oktober 2006 - 14:08 #4
Jo tak.
Ja det er til dankort terminaler.
mvh.
Claus.
Avatar billede ishoey Nybegynder
08. marts 2007 - 18:55 #5
lukket
Avatar billede clarion Nybegynder
08. marts 2007 - 19:15 #6
Hej Claus.

Kender du til den skandinaviske nyhedsgruppe på softvelocity?

SoftVelocity.Clarion.Intl.Scandinavian

Der finder du hurtig hjælp på dansk/norsk/svensk. Der mange danskere iblandt.

Mvh
Clarion