Avatar billede bongo20 Nybegynder
16. oktober 2006 - 20:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

javascript i masterpage

Hej

Hvordan inkluderer jeg mit javascript i en masterpage så jeg kan bruge den i hele applikationen?

:-)
Avatar billede dj_uncas Nybegynder
16. oktober 2006 - 20:37 #1
Du gør vel bare som på enhver ASP.NET side.. Eller enhver HTML side for den sags skyld.

Du kan enten skrive koden i et <script> tag på selve siden:

<script type="text/javascript">
function GlobalFunction()
{
}
</script>

eller du kan ligge det ud i en seperat fil (her kalder vi den Application.js:

<script type="text/javascript" href="Application.js"></script>

Uanset hvilken du vælger skal du skrive koden i <head> tagget..
Avatar billede c-sharp Nybegynder
16. oktober 2006 - 20:40 #2
Det java-script du har på din masterpage kan du tilgå direkte på alle de sider der inkludere den masterpage.
Avatar billede bongo20 Nybegynder
16. oktober 2006 - 21:17 #3
njaa kan jeg nu også det c-sharp. Jeg bruger en .js fil og den referer jeg jo til relativt. På alle undersider vil den jo så have en forkert reference,.ik?

Jeg går ud fra det er det der er mit problem nu.
Avatar billede dj_uncas Nybegynder
16. oktober 2006 - 22:00 #4
Der har ASP.NET 2.0 en smart feature:

<script type="text/javascript" href="~/Application.js"></script>

Den lille "~" sørger ASP.NET for at bytte ud med den rigtige sti, forudsat to ting:

1. At du har runat="server" attributten på dit <head> tag
2. At filen ligger der hvor du peger på, i forhold til din MasterPage
Avatar billede bongo20 Nybegynder
08. december 2006 - 21:15 #5
rigtig uncas,. smider du et svar?
Avatar billede dj_uncas Nybegynder
09. december 2006 - 14:20 #6
Det kan du tro!