Avatar billede sanderjl Nybegynder
16. oktober 2006 - 14:49 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Hvis svar er No så skal det oprendelige tal sættes end

Hvis et tal bliver ændret i en celle har jeg lavet en MSGBox der sprørg om man vil bevare ændringen, hvis ikke skal det tal der stod der før sættes ind i cellen igen.

Jeg har lavet denne Makro men den sætter ikke det tal der stod der før ind igen ved svar No

If Target.Column = 2 And (Target.Offset(0, 9) <> "Tekst" Or Target.Offset(0, 10) <> "Ekstra udstyr") Then
strConveyorType = Target.Offset(0, 9)
        test1 = Target
    svar = MsgBox("Er det Ok at antal er ændret", vbYesNo, "Antal er ændret")
    If svar = 7 Then Exit Sub
Avatar billede supertekst Ekspert
16. oktober 2006 - 16:37 #1
Dim oprVærdi, chOn As Boolean
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
        oprVærdi = Target.Value
        chOn = True
End Sub
Private Sub worksheet_change(ByVal Target As Excel.Range)
    If Target.Column = 2 And (Target.Offset(0, 9) <> "Tekst" Or Target.Offset(0, 10) <> "Ekstra udstyr") Then
        strConveyorType = Target.Offset(0, 9)
            test1 = Target

        If chOn = True Then
            svar = MsgBox("Er det Ok at antal er ændret", vbYesNo, "Antal er ændret")
        End If

        If svar = 7 Then
            chOn = False
            Target.Value = oprVærdi
        End If
End Sub
Avatar billede sanderjl Nybegynder
17. oktober 2006 - 08:24 #2
Hvor skal "Dim oprVærdi, chOn As Boolean" sættes end ?

Nå jeg svare ja er alt OK. Men nå jeg svare nej bliver MsgBox stående endtil jeg svare Ja så bliver tallet i cellen fjernet.
Avatar billede supertekst Ekspert
17. oktober 2006 - 09:03 #3
Allerøverst i koden - så de bliver - altså "synlige" i alle Sub's - som jeg har vist i min kode.
Avatar billede sanderjl Nybegynder
17. oktober 2006 - 11:13 #4
Nu kommer MsgBox slet ikke frem tallet bliver bare overført
Avatar billede sanderjl Nybegynder
17. oktober 2006 - 11:29 #5
Hvis "If chOn = True Then" bliver ændret til "If chOn <> True Then" kommer MsgBox frem og Ja svar virker. Men nej svar virker ikke MsgBox forsvinder først når man trykker Ja.
Avatar billede supertekst Ekspert
17. oktober 2006 - 14:18 #6
Du er velkommen til at sende din .xls-fil til: pb@supertekst-it.dk
- så jeg kan se hele koden...
Avatar billede mrjh Novice
17. oktober 2006 - 14:24 #7
Eller smid koden herind. Har kigget lidt med på sidelinjen, og Supertekst´s kode virker perfekt hos mig, så jeg er da lidt nysgerrig over hvad der driller i din kode
Avatar billede supertekst Ekspert
18. oktober 2006 - 12:37 #8
Lidt misforståelse ryddet af vejen - så fungerer den viste kode hos SanderJL.