Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
16. oktober 2006 - 14:33 Der er 1 løsning

Kun første kolonne af en csv fil vises på webserver

Jeg har en csv-fil liggende på en webserver og vil gerne åbne den for bl.a. at vise den i et Gridview.
csv-filen har dette format;

"K1";"K2";"K3"
"Hans";"Petersen";"Buddinge"
"Peter";"Hansen";"Rødby"
"Signe";"Neesgaard";"Solrød"
"Morten";"Larsen";"Ukendt"

Jeg åbner filen på denne måde:

Dim ConnExcel As New OleDbConnection("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & HttpContext.Current.Server.MapPath("") & "\;Extended Properties=""text;HDR=Yes;FMT=Delimited""")
Dim cmd As New OleDbCommand("SELECT K1, K2, K3 FROM Test.csv", ConnExcel)
Dim adapter As New OleDbDataAdapter(cmd)
Dim table As New DataTable()
ConnExcel.Open() osv.

men får denne melding:

No value given for one or more required parameters.

Hvis jeg kun selecter på K1, så vises den som den skal.

Hvis jeg kører helt samme kode vha VS2005's indbyggede server, så vises både K1, K2 og K3 uden problemer.

Hvorfor kan alle kolonnerne ikke vises, når de køres på webserveren?
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
03. november 2006 - 13:49 #1
Dette lykkedes aldrig. Jeg læser nu filen linie for linie og bruger Split på ; - det tager lidt tid, men virker.