Avatar billede jokkejensen Novice
15. oktober 2006 - 14:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

binde dynamisk tekst streng til webcontrol

Hey..

Jeg har en metode til at vise tekst af hængigt af brugerens sprog.

Denne virker fint når jeg afvikler den sådan :

<%= Language.getString("module.login.text.username") %>

Men jeg kan ikke bruge den til at binde til ex en valideringskontrol :

<asp:RequiredFieldValidator
                    runat="server"
                    ID="Req_Name"
                    ControlToValidate="Name"
                    Display="Dynamic"
                    ErrorMessage=<%# Language.getString("module.login.text.username") %>
                />

Errrormessage er i dette tilfælde tom, forsøger jeg bare at udskrive den på skræm med : =<%# Language.getString("module.login.text.username") %>
er den også tom.

kun hvis jeg skriver <%= bliver den vist, og det kan man ikke skrive som proberty.

min metode ser sådan her ud :

public static string getString(string neutralName)
    {
        string s = String.Empty;

        Database DB = new Database();
        OnlineUser OU = (OnlineUser) System.Web.HttpContext.Current.Session["User"];

        List<SqlParameter> sqlParam = new List<SqlParameter>();

        sqlParam.Add(DB.SqlParam("@language", Convert.ToString(OU.Language), SqlDbType.VarChar ));
        sqlParam.Add(DB.SqlParam("@neutralname", neutralName, SqlDbType.VarChar));

        s = DB.getScalarValue(Stored_Procedures.Language_GetLanguageValue, sqlParam, OU.Language);

        return s;
    }

Hvad gør jeg forkert ?

Mmvh Jacob
Avatar billede snepnet Nybegynder
18. oktober 2006 - 16:49 #1
Hvis du benytter # er det et databindingsudtryk du laver - altså noget der kun bliver processeret i forbindelse med databinding (får at får det til at ske skal du så f.eks. kalde DataBind() fra din kode.
Virker det hvis du gør sådan her:
<asp:RequiredFieldValidator
                    runat="server"
                    ID="Req_Name"
                    ControlToValidate="Name"
                    Display="Dynamic"
                    ErrorMessage='<%= Language.getString("module.login.text.username") %>'
                />

Mvh
Avatar billede jokkejensen Novice
27. december 2006 - 16:24 #2
hey.. ja jeg skulle lige bruge Page.DataBind(), ved dog ikke om den er performance mæssigt dårlig ?

Men jeg bruger <%# %> uden for asp.net kontroller, så det er vel den eneste mulighed ?

Smid lige et svar

/JJ
Avatar billede jokkejensen Novice
23. januar 2007 - 14:59 #3
snepnet.. ?!?
Avatar billede snepnet Nybegynder
24. januar 2007 - 09:32 #4
Sorry ... har været længe væk :o(
Et svar kommer her.
Mvh