Avatar billede sld Nybegynder
13. oktober 2006 - 17:20 Der er 23 kommentarer og
3 løsninger

Password for at komme ind på hjemmeside!

Hey! Jeg tænkte på:
Kan man beskytte sin hjemmeside med et password?
Så når folk havner på index siden, så skal de skrive et password i en boks, for at komme til forsiden!

:)
Avatar billede neptoz Nybegynder
13. oktober 2006 - 17:45 #1
Her skal du skrive brugernavn og kodeord ! :-)

<?php echo"<?xml version='1.0' encoding='ISO-8859-15'?>";?>
<!DOCTYPE html PUBLIC '-//W3C//DTD XHTML 1.1//EN'
        'http://www.w3.org/TR/xhtml11/DTD/xhtml11.dtd'>
<html xmlns='http://www.w3.org/1999/xhtml' xml:lang='da'>
<head>
    <title>Title tekst her</title>

    <?php

        function send() {
            // Skift hemmelig.php til den side man skal komme ind på hvis password'et, og brugernavn er skrevet korrekt!
            echo "<meta http-equiv='refresh' content='0; url=hemmelig.php' />";
        }
    ?>

</head>
    <body>
        <!-- password start -->
        <form action="#" method="post">
            <table>
                <tr>
                    <td>Brugernavn </td><td><input type="text" name="brugernavn" /></td>
                </tr>
                <tr>
                    <td> Password</td><td><input type="password" name="kodeord" /></td>
                </tr>
                <tr>
                    <td></td><td><input type="submit" name="ok" value="OK" /></td>
                </tr>
            </table>
        </form>

        <?php
            if (isset($_POST['ok'])) {
                // Skift: "brugernavn" & "kodeord" - Til det som du vil have det skal være !! :-)
                if($_REQUEST['brugernavn'] == "brugernavn" AND $_REQUEST['kodeord'] == "kodeord") {
                    send();
                }
                else {
                    echo "Brugernavn eller password var forkert.";
                }
        ?>
    </body>
</html>
Avatar billede nellem Nybegynder
14. oktober 2006 - 13:31 #2
Det var et svar, som også jeg er interesseret i. Men jeg har ikke forstået hvor brugernavn og password, som man ønsker at oprette, skal skrives.
Kunne du som eksempel "oprette" dette i dit script og blot markere det med en farve.

På forhånd tak
Nellem
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
14. oktober 2006 - 14:52 #3
nellem: Det er et PHP script der er blevet vist. Det kan du kun bruge hvis din hjemmeside understøtter dette. Jeg har en simpel løsning hvis du er interesseret.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
14. oktober 2006 - 14:57 #4
Avatar billede nellem Nybegynder
14. oktober 2006 - 15:18 #5
Hej akyhne.
Da jeg bruger Frontpage, mener jeg ikke at kunne bruge et PHP script. Men jeg havde inden dit svar faktisk allerede fundet dit forlag på ovennævnte link.
Er dog ikke helt med.
Hvis jeg har en side, som f.eks. heder "bryllup.htm" der skal kunne logges ind til, er password så "bryllup"

Den kode du har vist på ovennævnte link, viser i design blot en rude uden overskrift og så en knap "Submit". Er denne rude til password? og hvor i din kode placere du navnet på siden?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
14. oktober 2006 - 15:29 #6
Ja, password er så bryllup. Du har i koden ingen brugernavn. Du kan lave en snyder, eller sætte brugernavnet sammen med brugerens password, så linket kommer til at bestå af brugernavn og password.
Avatar billede nellem Nybegynder
14. oktober 2006 - 17:11 #7
Jeg tror at være tæt på at det virker, men din kode leder i dette eksempel efter "bryllup.html" hvor alle mine sider ender på "htm"

Har i din kode prøvet at rette alle efternavnene, men den går ikke.

Er der en løsning herpå?

Hvorfor er der de to forskellige efternavne?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
14. oktober 2006 - 17:29 #8
alle efternavnene... der er kun et sted du skal rette:

'parent','' + test.value + '.html'

skal være

'parent','' + test.value + '.htm'

Ryd din cache, det plejer at hjælpe.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
14. oktober 2006 - 17:29 #9
..eller sæt din browser til altid at checke for nye versioner.
Avatar billede nellem Nybegynder
14. oktober 2006 - 18:08 #10
Så virker det!

Et enkelt problem. Hvis jeg har login på min første side - dubbleres min navigationsstrukturen dannet af Frontpage - det samme gør sidebanner.

Jeg har prøvet på en tom side og hvis jeg i slutningen af navigationsstrukturen fjerner "&nbsp;" kan jeg håndtere det. Men på min index side er &nbsp; anført overalt.
Altså, kan det lade sig gøre at lægge din kode ind på min indexside uden at forstyrre navigationsstrukturen?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
15. oktober 2006 - 00:37 #11
Som jeg forstår det, bruger du frames. Du skal ændre parent til navnet på den frame siden skal åbnes i:

MM_goToURL('parent','' + test.value + '.html');

skal f.eks være

MM_goToURL('mainFrame','' + test.value + '.html');

hvis din hovedside hedder "mainFrame".
Avatar billede nellem Nybegynder
15. oktober 2006 - 10:41 #12
Nej, jeg bruger ikke frames, men alene den navigationsstruktur, som er standard for Frontpage.

Jeg gjorde alligevel forsøget, som ovenfor nævnt, med det resultat, at navigationsstrukturen - dog kun den lodrette i venstre side - forsvandt. Jeg havde dog forinden taget en kopi af indexsiden, som jeg forsøgte med, men selv om jeg indlæste den kopi uden din kode ovenfor, er navigationsstrukturen væk. Der er tilsyneladende slettet eller ændret i nogle af de andre "styrefiler"

Det er dog ikke nogen katastrofe, da jeg har en backup af hele siten.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
15. oktober 2006 - 11:27 #13
Øhh, man kan ikke slette filer/kode ved at køre html kode eller JavaScript...
Avatar billede nellem Nybegynder
15. oktober 2006 - 12:22 #14
Jeg ved ikke hvad der er gået galt, det var blot gætteri fra min side.

Jeg har dog besluttet, at bruge din kode - blot fra en blank side og dermed har jeg en løsning da jeg som sådan har fået din kode til at fungere.

Du skal have rigtig mange tak for alle dine svar og tålmodighed - og ikke mindst din hurtighed med svar, det har været rigtig dejligt.

Nu mangler jeg blot at give dig point og føler mig efterhånden lidt ubehjælpsom for jeg ved ikke hvordan det gøres. I toppen af den side kan jeg kun give point til "sld", men det er jo ikke lige dig.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
15. oktober 2006 - 12:43 #15
Du skal markere mit brugernavn nederst på siden. Det kan du først, når jeg har puttet dette svar.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
15. oktober 2006 - 16:22 #16
Finder du ud af det?
Avatar billede nellem Nybegynder
15. oktober 2006 - 22:43 #17
Øhh, det er altså lidt pinligt - jeg kan ikke se dit brugernavn nederst på siden!
(og har fraværende min computer det meste af dagen)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
15. oktober 2006 - 23:14 #18
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
15. oktober 2006 - 23:30 #19
Jeg har fået et svar fra x-lars, og en kommentar fra niels_hansen. Jeg har selv lagt et svar. Hvis jeg kun vil give point til x-lars, markérer jeg hans navn, og klikker "Acceptér". Hvis jeg også vil give point til niels_hansen, anmoder jeg om et svar:
http://www.racingcar.dk/eksperten/svar/svar2.jpg
Avatar billede nellem Nybegynder
16. oktober 2006 - 09:36 #20
Jeg kan godt se på de nævnte link hvad du mener og hvad jeg skal gøre. MEN - jeg har på dette skærmbilled bare ikke den viste kasse med dit navn forneden ligesom knappen "Accepter" ej heller er der.

Om det er fordi det er "kommentar" du har returnet ved jeg ikke, men kunne du ikke sende mig et "svar" på denne kommentar.
Avatar billede nellem Nybegynder
16. oktober 2006 - 09:37 #21
En kommentar mere - kan problemet være, at det er en tråd der ikke er startet af mig?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
16. oktober 2006 - 21:58 #22
Ja, jeg har sovet i timen. Det er jo ikke dig der har oprettet tråden.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
19. oktober 2006 - 23:38 #23
Hvad siger sld? Er du kommet videre?
Avatar billede sld Nybegynder
26. oktober 2006 - 13:54 #24
Har slet ikke haft tid til at prøve !
Men har tid nu! så ser lige om jeg kan finde ud af det!
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
18. november 2006 - 09:49 #25
Respons...
Avatar billede nellem Nybegynder
18. november 2006 - 10:20 #26
Når ikke sld vil, så lad mig gentage, at det virker fint og jeg bruger din løsning for at lukke af på nogle af mine sider. Selv om det ikke er en 100 pct. sikker løsning, så står døren da ikke piv-åben!
Endnu engang tak for hjælpen - håber sld vil give dig dine fortjente point.