Avatar billede greta Nybegynder
13. oktober 2006 - 15:19 Der er 3 kommentarer

HP Ipaq RX 1950

Jeg har købt en HP Ipaq RX 1950 og har forsøgt at installerere GPS TOM TOM, på den fra min tidligere PDA.
Det kunne jeg ikke.  (fejlmeddelelse).
Kan nogen sige mig om de to ting ikke kan kører sammen?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. oktober 2006 - 09:47 #1
1. Hvis den kører Windows Mobile 2005 (kan ikke huske 1950´eren uden ad), skal du have den nyeste tomtom 5 (v. 5.21 så vidt jeg husker) installeret. Den kan downloades gratis fra Tomtom´s hjemmeside (hvis du har en 5´er i forvejen).

Men tomtom 5 registreres jo som en kombination af serienummeret på din PDA og produktkoden på tomtom 5. Så du kan IKKE flytte den fra en pda til en anden.

Prøv at kontakte tomtom 5´s supportline for at høre, om der er mulighed for at lave det om - men det tror jeg ikke.
Avatar billede greta Nybegynder
14. oktober 2006 - 23:40 #2
Det vil jeg prøve, tak for hjælpen.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. oktober 2006 - 21:54 #3
En klipper fra Tomtoms licens:

"1) GRANT OF LICENSE: This TomTom License Agreement ("License") permits you to use the
TomTom computer program and the digital (map) data included in the accompanying package acquired with this License on any single computer, provided the Software is installed on only one computer at any time and provided the Software is combined only with one (1) navigation system. This License is non-exclusive and non-transferable.
"

Eller sagt på en anden måde - Tomtom kan kun installeres på én PDA, og kan ikke flyttes.