Avatar billede jacoban Nybegynder
12. oktober 2006 - 23:33 Der er 4 kommentarer

OpenGl og Texture

Jeg har et problem med Texture.
De fleste tutotials benytter GLaux Library til at hente bitmat billeder ind. Men da dette ikke benyttes at nogle compilere, i hver fald ikke min dev C++.
Ville jeg høre om der var nogle som kendete til noget kode som kan erstatte GLaux's funktioner eller hvordan man kan tilføje GLaux library.
Fant en side inde på nehe.gamedev.net med noget erstatningskode, men dette virkede heller ikke da programmet lukkede ned med en fejl.
Avatar billede jacoban Nybegynder
12. oktober 2006 - 23:45 #1
Men det er ikke en fejl i selve compilingen af programmet.
Det er en af de fejl som gerne vil sende en fejlrapport. Ved ikke lige hvad disse kaldes.
Avatar billede bertelbrander Novice
13. oktober 2006 - 23:26 #2
Jeg tror at vi bliver nødt til at se noget kode for at kunne hjælpe.
Avatar billede jacoban Nybegynder
16. oktober 2006 - 19:16 #3
Jeg ønsker at benytte denne funktion til at hente et Bitmap billede.
Men 

AUX_RGBImageRec *LoadBMP(char *Filename) // Loads A Bitmap Image
{
    FILE *File=NULL;                                    // File Handle

    if (!Filename)                                        // Make Sure A Filename Was Given
    {
        return NULL;                                    // If Not Return NULL
    }

    File=fopen(Filename,"r");                            // Check To See If The File Exists

    if (File)                                            // Does The File Exist?
    {
        fclose(File);                                    // Close The Handle
        return auxDIBImageLoad(Filename);
                // Load The Bitmap And Return A Pointer
    }

    return NULL;                                        // If Load Failed Return NULL
}

Men AUX_RGBImageRec typen findes ikke med mindre man bruger Glaux biblioteket.
Men tror at jeg kan skifte denne ud med HBITMAP, men har ikke haft mulighed for at kontrollere dette, da jeg ikke har fundet en erstatning for funktionen "auxDIBImageLoad". Så hvis der er nogle som kender en erstatning for denne funktion vil det være en stor hjælp
Avatar billede rallez Nybegynder
31. oktober 2006 - 19:30 #4
Corona fra http://corona.sf.net er perfekt præcis til dette formål. Det kan loade mange brugte formater, og det er lige til at sætte ind sammen med OpenGL.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Kurser inden for grundlæggende programmering

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester