Avatar billede snailwalker Nybegynder
11. oktober 2006 - 21:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Putte textboxes ind

Jeg er igang med at udvikle en webshop i ASP.NET C# og har denne side: http://navnetandboersten.com/Default.aspx?pId=7

hvor jeg godt vil kunne give kunden mulighed for at indtaste et nyt antal over i indkøbskurven, altså en tekstboks. Indkøbskurven bliver gemt i en literal. Er der en let måde at få en tekstboks ind i den kolonne der hedder antal?
Avatar billede janus_007 Nybegynder
12. oktober 2006 - 01:06 #1
Lyder lidt som om du bruger en færdigudviklet indkøbskurv? Har udviklerne ikke et forum til spørgsmål? - Det er meget svært lige at svare på dit spørgsmål uden kode :-)
Avatar billede snailwalker Nybegynder
12. oktober 2006 - 16:34 #2
Nej har selv skrevet koden:

Du kan da godt se den:

protected void loadBasket()
    {
        string sql = "SELECT* from webshop_basket WHERE sessionid = '" + Session["session_id"].ToString() + "'";
        int totAmount = 0;
        SqlCommand getBasketContent = new SqlCommand(sql, objConnection);
        SqlDataReader basketreader = getBasketContent.ExecuteReader();
        basketLiteral.Text = "<table border='0' cellpadding='2' cellspacing='2' style='width:100%;'><tr><td><b>Vare</b></td><td><b>Antal</b></td><td><b>Pris</b></td></tr>";
        StringBuilder basket = new StringBuilder();
        if (!basketreader.HasRows)
        {
            basketLiteral.Text = "<i>Indkøbskurven er tom</i>";
            basketreader.Dispose();
        }
        else
        {
            while (basketreader.Read())
            {
                basket.Append("<tr><td>");
                int price = basketreader.GetInt32(basketreader.GetOrdinal("pris"));
                int amount = basketreader.GetInt32(basketreader.GetOrdinal("antal"));

                totAmount += price*amount;
                basket.Append(basketreader["navn"].ToString() + "</td><td>");
                basket.Append(amount+"</td><td>");
                basket.Append((amount * price).ToString()+" kr");
                basket.Append("</td><td><a href='?pId=" + pageId + "&amp;rmvCart=true&amp;prodId=" + basketreader["id"]+"'>[X]</a>");
                //<asp:TextBox ID='"+basketreader[0].ToString()+"' Value='"+amount+"' runat='server'></asp:TextBox>
                basket.Append("</td></tr>");
            }
            basket.Append("<tr></tr><tr><td><b>Samlet pris</b></td><td>&nbsp;</td><td>"+totAmount+" kr</td></tr>");
            basket.Append("</table>");
            basket.Append("<br /><a href='?pId=8'><div class='prodLink' style='width:85px; margin:0px 0px 3px 2px; padding:2px 5px 2px 5px; border: 1px solid #000000; background-color:LightGray;'>Gå til kassen</div></a>");
            basketLiteral.Text += basket.ToString();

            basketreader.Dispose();
        }
Avatar billede snailwalker Nybegynder
12. oktober 2006 - 17:19 #3
Et lille bonusspørgsmål. Er der nogen god måde at poste data i ASP.NET sider så de kan bruges i en HTML-form?
Avatar billede snailwalker Nybegynder
14. juni 2007 - 18:30 #4
svar