Avatar billede ttrold Praktikant
11. oktober 2006 - 18:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

opsætning af hjemmenetværk

hvorfor er det bare, at det her windows netværk aldrig virker?

jeg har rimeligt godt styr på det her computer værk, så det er ikke en "30 centimeter fejl" - men jeg kan simpelthen ikke regne ud, hvorfor det ikke bare virker.

jeg har adgang til nettet gennem alle computere og jeg har installeret fil og printer deling på alle computere. Computerne har samme arbejdsgruppe. Men jeg kan ikke se de andre computere på netværket.

På nogle af de andre computere virker det den ene vej, og den anden vej, kan man godt se, men ikke overføre noget fra?

HVORFOR VIRKER DET GYLLE IKKE BARE?

Håber i kan hjælpe, så får I et stort smækkys!
Avatar billede erha Nybegynder
11. oktober 2006 - 19:37 #1
har du checket eventuelle personlige firewalls?
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. oktober 2006 - 23:14 #2
Prøv at installere IPX/SPX-protokollen.

Ind i netværksforbindelser, og højreklik på din forbindelse og vælg egenskaber. Klik Installer. Klik på protekol og klik tilføj. Find  IPX/SPX-protokollen. Marker den, og installer.
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. oktober 2006 - 09:35 #4
Hvordan går det her ?
24. oktober 2006 - 17:03 #5
Feedback ?
Avatar billede ttrold Praktikant
25. oktober 2006 - 12:45 #6
hej, undskyld den lange svartid. jeg fik det til at virke ved at slå advanceret fildeling fra på den ene computer. hvilket jeg ikke rigtigt synes giver nogen mening. men nu kører det. tak for hjælpen.
Avatar billede ttrold Praktikant
25. oktober 2006 - 12:45 #7
hvis både dragon og dr1 smider et svar, så kan i dele points.

/TT
28. oktober 2006 - 20:10 #8
Ping...

(Det var et [svar]...)