Avatar billede m_nielsen Nybegynder
11. oktober 2006 - 11:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ændring af Datoformat

Hej

Jeg er ikke så stiv i ASP, men kan dog stykke noget udtræk sammen. Det fungerer fint med udtræk af diverse data, men det eneste, som jeg ikke lige kan fixe, er datoudtrækningen. Jeg udtrækker datoen med rs("Startdate") og får tiden ud i det fulde datoformat 10-10-2006 13:38:00, dvs. med sekunder.

Hvad kan jeg skrive for at få et andet format ud?
F.eks. som 10-10-2006 13:38. Et eller andet sted, skal jeg nok fortælle den, at det skal være dd-mm-yy hh:mm, men jeg kan ikke lige få det til at virke.

Hvad skriver jeg? rs(".......")???
Avatar billede lund_dk Praktikant
11. oktober 2006 - 12:35 #1
Du kan prøve denne
<%
dtmDagenIdag = rs("startdate")
Response.Write FormatDateTime(dtmDagenIdag, vbShortDate)
%>
Avatar billede lund_dk Praktikant
11. oktober 2006 - 12:35 #2
eller lidt andre formater

<%
dtmDagenIdag = rs("startdate")
Response.Write "Langt datoformat: " & FormatDateTime(dtmDagenIdag, vbLongDate) & "<br>"
Response.Write "Kort datoformat: " & FormatDateTime(dtmDagenIdag, vbShortDate) & "<br>"
Response.Write "Langt tidsformat: " & FormatDateTime(dtmDagenIdag, vbLongTime) & "<br>"
Response.Write "Kort tidsformat: " & FormatDateTime(dtmDagenIdag, vbShortTime) & "<br>"
%>
Avatar billede fennec Nybegynder
11. oktober 2006 - 12:48 #3
Du kan lave din egen showDate() funktion som formatere datoen som du vil have den.

function showDate(fDate)
  showDate = left(fDate,16)
end function
Avatar billede m_nielsen Nybegynder
11. oktober 2006 - 13:22 #4
Kanon Lund. Jeg fik dit forslag til at virke! :)
Mange tak for hjælpen.