Avatar billede millus Nybegynder
11. oktober 2006 - 09:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

makro som printer automatisk

Hejsa
jeg har brug for at et ark bliver printet på et bestemt tidspunkt hverdag f.eks. kl. 23:30 pga. alle dataerne på arket bliver hentet fra en PI-server mellem kl. 0:00-23:00 og det sker så vi ikke får printet arket ud inden kl.0:00 igen, så hvis det kan automatiseres vil det være perfekt.
mvh. Millus
Avatar billede kabbak Professor
11. oktober 2006 - 09:26 #1
Public Sub StartTimer()
Application.OnTime TimeValue("23:30:00"), "Din Udskrifts makros navn"
End Sub
Avatar billede kabbak Professor
11. oktober 2006 - 09:29 #2
Public Sub StartTimer()
Application.OnTime TimeValue("23:30:00"), "Din Udskrifts makros navn", Schedule:=True
End Sub
Avatar billede millus Nybegynder
11. oktober 2006 - 09:38 #3
Tak for hurtigt respons jeg prøver det lige når jeg kommer ud på arbejdet, jeg vender tilbage senere.
Avatar billede millus Nybegynder
11. oktober 2006 - 17:57 #4
Hej kabbak

jeg kan ikke få det til at virke, men jeg er heller ikke helt stiv i vba, jeg har en knap som køre en Calculate kan din formel indsættes i den makro. eller hvad skal jeg gøre?
Avatar billede kabbak Professor
11. oktober 2006 - 19:11 #5
Lige et par ting om Ontime:
1. hvis du har kørt koden husker excel det så længe den er åben, så hvis du prøver med forskellige tidspunkter, husker den alle.

2. en startet kode, skal slås ihjel med samme tidspunkt, hvor den skulle starte
eks.
Application.OnTime TimeValue("23:30:00"), ""
Når du vil have koden til at køre skal du køre den sub jeg lavede, så husker den det.

3. jeg er ikke helt sikker på at den gentages dagen efter, men så lader du bare min sub kaldes igen, fra din udskrivningsmakro, nede i bunden lige før end sub.
Avatar billede millus Nybegynder
11. oktober 2006 - 20:56 #6
jeg må indrømme at det driller lidt, jeg har nu slette min makro for at begynde helt fra bund, jeg har så din kode jeg kan indsætte, men hvad starter jeg med, nu hvor jeg har et regnark med 2 sheet, det ene hedder skema & det andet data.
Avatar billede kabbak Professor
11. oktober 2006 - 22:56 #7
Public Sub StartTimer()
Application.OnTime TimeValue("23:30:00"), "Udprint"
End Sub

Public Sub Udprint()
    Sheets("Data").PrintOut
    Sheets("skema ").PrintOut
    StartTimer
End Sub

Du kører den første StartTimer, så vil den når klokken er 23:30, automatisk køre makroen Udprint, i slutningen af den makro kalder jeg StartTimer igen, så er den klar til næste dag kl. 23:30.

Du må selvfølgelig ikke lukke mappen, for så kører den ikke.
Avatar billede millus Nybegynder
12. oktober 2006 - 01:26 #8
Jep, nu virker det, jeg havde lidt problemer men det gik efter noget tid(-:
Takker!!
Smid et svar
Avatar billede kabbak Professor
12. oktober 2006 - 10:03 #9
et svar ;-))