Avatar billede sunero Nybegynder
11. oktober 2006 - 09:02 Der er 1 kommentar og
1 løsning

en form for if the i Select

Hejsa

jeg sidder og roder med en SQL sætning, men er gået lidt i stå. Mit problem er følgende :

SELECT navn,telefon FROM Kunde

Hvis en kunde ikke har noget telefonnummer er dette representeret med en  i databasen.

Jeg vil gerne have at denne  udskiftet med en blank værdi.

Så jeg tænkte på om der findes noget lignende det jeg har beskrevet herunder.

SELECT navn, (if telefon <>  then Telefon else " " endif) as NyTelefon FROM Kunde
Avatar billede pierrehusted Nybegynder
11. oktober 2006 - 09:25 #1
SELECT navn, replace(isnull(telefon, 'tomværdi'), '', 'tomværdi') FROM Kunde

Jeg har sat en ekstra isnull ind, fordi replace ikke virker på NULL.
Du kan så sætte den tomme værdi, du vil have, ind der hvor der står 'tomværdi'.

Det forudsætter at  kun findes alene (ikke inde i et telefonnummer).
Avatar billede sunero Nybegynder
11. oktober 2006 - 13:26 #2
replace(tekstfelt, char(2), '') as tekstfelt

Virkede også.