Avatar billede soundgarden Nybegynder
10. oktober 2006 - 23:23 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Sammenskrivning af funktioner

Hvordan sammen skriver jeg dato mdr & aar i een funktion?

$datomix=($row_rsDatotid['dato'];,$row_rsDatotid['mdr'];,$row_rsDatotid['aar'];)

echo "$datomix";
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
10. oktober 2006 - 23:26 #1
Det skulle være sådan:

$datomix = $row_rsDatotid['dato'] . $row_rsDatotid['mdr'] . $row_rsDatotid['aar'];
Avatar billede soundgarden Nybegynder
10. oktober 2006 - 23:31 #2
Nope, den skriver ikke noget ud....
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
10. oktober 2006 - 23:41 #3
Prøv med $datomix = ($row_rsDatotid['dato'] . $row_rsDatotid['mdr'] . $row_rsDatotid['aar']);
Avatar billede soundgarden Nybegynder
10. oktober 2006 - 23:46 #4
nope... ingen udskrivning
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
10. oktober 2006 - 23:47 #5
Har lige testet. Paranteserne betyder intet. Hvad giver resultatet echo $row_rsDatotid['dato'];? Er der overhovedet data i den pågældende datarække? Ellers prøv med

$datomix = $row_rsDatotid['dato'] . 'hello' . $row_rsDatotid['mdr'] . 'world' . $row_rsDatotid['aar'];
.. og se om der overhovedet kommer noget ud fra din forespørgsel.
Avatar billede soundgarden Nybegynder
10. oktober 2006 - 23:54 #6
Dette giver udskrivning:
      <td><?php echo $row_rsDato['dato']; ?></td>
      <td><?php echo $row_rsDato['mdr']; ?></td>
      <td><?php echo $row_rsDato['aar']; ?></td>
men det andet gør ikke.
den skriver også ord ind indimellem "hello & world"
Men stadig ingen sammenskrivning af de tre funktioner.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
11. oktober 2006 - 00:12 #7
Jamen hvis den skriver helloworld, virker sammensætningen jo. Du bruger den vel ikke udenfor dit SQL kald? Hvad står der i øvrigt mellem hello og world???
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
11. oktober 2006 - 00:21 #8
Hvis denne virker:

$datomix = 'Hello ' . $row_rsDatotid['dato'] . 'beautiful ' . $row_rsDatotid['mdr'] . 'world' . $row_rsDatotid['aar'] . '.';

.. og blot skriver "Hello beautiful world.", har du lavet noget der sletter dit array fra dit SQL kald, eller du bruger det efter afslutningen af kaldet!
Avatar billede soundgarden Nybegynder
11. oktober 2006 - 00:35 #9
Yep det var min fejl. Takker for hjælpen!
Smid et svar.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
11. oktober 2006 - 01:06 #10
Velbekomme ;-)
Hvad havde du lavet af fejl?
Avatar billede soundgarden Nybegynder
11. oktober 2006 - 20:44 #11
Skrevet koden efter <?php } while ($row_rsDato = mysql_fetch_assoc($rsDato)); ?>
da jeg skrev det inden i løkken virkede det.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
11. oktober 2006 - 21:15 #12
Tænkte jeg nok ;-)