Avatar billede bluffern Nybegynder
10. oktober 2006 - 20:31 Der er 3 kommentarer

Tekst med forskellig farve?

Ved ikke helt hvad jeg skal kalde dette, eller enlig forklare det. Hvis jeg nu laver en form der sender data til databasen som hedder vtl (en dropdown menu som viser 3 ting: vundet, tabt og lige).
Hvis jeg så vælger Vundet skal den vise grøn når det bliver skrevet på siden.
Jeg ved ikke hvor besværligt det er, eller om det kan lade sig gøre at skrive et lille eksempel her?
Avatar billede kimols1 Nybegynder
10. oktober 2006 - 21:06 #1
opret 3 classes i css

f.eks.
.vundet{
color : green;
}
osv..

og så et par if sætninger.

if $_POST['navn_på_form'] == vundet{

echo "<span class'vundet'>Vundet</span>";
}

osv.. er ikk sikker på jeg har forstået det rigtigt..
Avatar billede kimols1 Nybegynder
10. oktober 2006 - 21:12 #2
glem mit andet indlæg. tror jeg har en ide. skal lige teste det først. vender tilbage senere..
Avatar billede jakobdo Ekspert
10. oktober 2006 - 22:00 #3
kimols1 er inde på noget af det rigtige.
Hvis du f.eks. har en kamp, hvor du har gemt en værdi i stil med VUNDET eller et 1. (1 = vundet, 2 = tabt og 3 = uafgjort - bare et eksempel)

Så trækker du dine data ud, og laver:

echo '<span class="'.$row['vundet'].'">Kampen mod Vorbasse</span>'; //her bruger vi klassen VUNDET eller vundet
eller
echo '<span class="minFarve'.$row['vundet'].'">Kampen mod Vorbasse</span>'; //her er vundet = 1, så den kalder css-klassen minFarve1