Avatar billede johnbr Seniormester
10. oktober 2006 - 13:55 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

touchpad virker pludselig ikke

Jeg har en Dell 9300 Inspiron, hvor der er et touchpad på, som er uundværligt. efter at jeg har installeret Ie7 virker det pludselig ikke mere. hvordan får jeg det i gang igen??
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
10. oktober 2006 - 14:15 #1
Er den slået fra i Kontrolpanel?
Avatar billede johnbr Seniormester
10. oktober 2006 - 14:34 #2
Jeg ahr været inde i system og hardware og enhedshåndtering og kigget på mus og andre pegeredskaber og fundet Alps touchpad, men der kunne jeg ikke finde noget som var slået fra????
Kan det være andre steder??
Avatar billede spooky20 Nybegynder
10. oktober 2006 - 19:43 #3
Jeg går ud fra at Dell's notebooks har en genvejsfunktion hvor du kan enable/disable touchpad. På Acer's notebooks er det Fn + F7, og der er med garanti en lignende funktion på din Dell.
Avatar billede strych9 Praktikant
10. oktober 2006 - 20:11 #4
Der er ikke nogen knap eller tastekombination på inspiron 9300 til at slå touchpad til eller fra.

Interessant at IE7 fucker ALPS driveren op.
Prøv at afinstallere ALPS driveren i tilføj/fjern programmer
Genstart herefter Windows
Download og installer denne her:
http://support.euro.dell.com/support/downloads/download.aspx?c=dk&l=da&s=gen&releaseid=R113813&SystemID=INSPIRON%209300&os=WW1&osl=EN&deviceid=2514&devlib=0&typecnt=1&vercnt=2&formatcnt=1&libid=17&fileid=149404
Avatar billede johnbr Seniormester
10. oktober 2006 - 20:14 #5
Hej spooky20 og strych9

spooky20 havde helt den rigtige løsning, Fn og F7 så kørte det igen. Tusind tak for hjælpen. Når man har vænent sig til den funktion, så er den umulig at undvære igen.
Avatar billede johnbr Seniormester
10. oktober 2006 - 20:16 #6
Hej igen. der var jeg lidt for hurtig. det virkede ikke alligevel
Avatar billede strych9 Praktikant
10. oktober 2006 - 20:19 #7
Funky... Det står ikke nævnt i hverken owners manual eller Dells interne support information som jeg har adgang til. :P
Det vil jeg da skrive ned så.
Avatar billede strych9 Praktikant
10. oktober 2006 - 20:20 #8
Nå ok.. jamen så prøv det jeg foreslår.

Du har ikke en ekstern mus sat i vel? Der er en funktion i driveren til at deaktivere touchpad automatisk når der er sat et eksternt pegeinstrument i.
Avatar billede johnbr Seniormester
10. oktober 2006 - 22:41 #9
Hej nu har jeg afinstalleret denne fil og geninstalleret den igen, men der sker ikke rigtig noget??
Avatar billede cyberspace Nybegynder
11. oktober 2006 - 14:17 #10
Tror du skal have fat i en skruetrækker og så skrue tastaturet af. på undersiden er der men del skruer markeret med k, det er dem du skal løsne. herefter løftes tastaturet af. MEN!!! vigtigt der er nogle små tapper på tastaturet i siderne disse skal lige vippes fri med skrugetrækker (så de ikke knækker)og så løftes tastaturet fri. Lige over touchpad til vendstre sidder et stik dette tages fra og sættes på igen - det samme kan gøres med tastatur stikket. tastature sættes på igen og skrues fast. virker det stadig ikke så har du vel noget garanti
Held og lykke
Avatar billede cyberspace Nybegynder
11. oktober 2006 - 14:22 #11
løser ovenstående dit problem er der (desværre) en risiko for, at problemet opstår igen på et senere tidspunkt. så du skal nok have den til reparation på et tidspunkt da der nok skal skiftes noget HW. Håber du har noget garanrti (ellers må tastaturet af igen)
Avatar billede johnbr Seniormester
11. oktober 2006 - 17:37 #12
hej igen
lige for opklaringens skyld. Min touchpad virker godt nok, det er kun scrollfunktionen der ikke virker!!!
Avatar billede strych9 Praktikant
11. oktober 2006 - 19:05 #13
duh..

så gå til kontrolpanel -> mus, avanceret, og så aktiver scrollfunktionen der.
Avatar billede johnbr Seniormester
13. oktober 2006 - 20:03 #14
Hej

Tak for hjælpen. Jeg havde også en anden tråd her på sitet med et stort problem, så tilsidst betalte jeg mig fra at få løst problemerne, og nu virker min touchpad også, men jeg kunne vist have løst det som strych9 foreslog.