Avatar billede ms-o Nybegynder
10. oktober 2006 - 13:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Coppermine Photo Gallery vs. ASP.NET

Hejsa

Jeg har i noget tid haft Coppermine Photo Gallery på et webhotel med php/mysql.
Nu har jeg lige købt nyt domæne med asp.net webhotel, da jeg har fået dette anbefalet. Jeg er helt ny i programmering, og ønsker at bruge Coppermine på min nye side, som jeg ikke kræver viden om programmering.

Er det muligt selvom det er skrevet i php?

Hvis ikke, er der nogen der kan anbefale et galleri, der er lige så smart som coppermine? De funktioner jeg er gladest for er dansk sprog, bruger-uploads på siden, kommentarer samt 3 billedestørrelser..
Avatar billede overload.dk Nybegynder
10. oktober 2006 - 18:52 #1
Hvis hotellet understøtter PHP, så skulle du også kunne bruge coppermine, hvis ikke, så skal du ud og finde et tilsvarende lavet til ASP.Net eller selv udvikle et.

Kender desværre ikke selv nogle gallerier der meget benyttet lavet i asp.net - kunne godt selv bruge et...
Avatar billede overload.dk Nybegynder
10. oktober 2006 - 18:56 #2
http://cutesoft.net/ASP.NET+Image+Gallery/DotNetgallery+Demo/

Koster godt nok penge, men ved ikke om det er noget du er interesseret i at betale for.

Ellers faldt jeg over dette:
http://www.developertutorials.com/scripts/75/88/

Der er lidt at vælge i mellem.
Avatar billede soes Nybegynder
10. oktober 2006 - 19:09 #3
Du kan også tage et kig på denne: http://www.ngallery.org/ I modsætning til dig har jeg ikke kendskab til Coppermine, så ved ikke om den har det du har behov for.
Avatar billede ms-o Nybegynder
12. oktober 2006 - 09:14 #4
Tak for svarene.. Jeg prøver lige at tjekke de forskellige ud.
Umiddelbart lyder det som om de har flere smart ting på cutesoft.net

Jeg er stor tilhænger af WYSIWYG, så det kan være det er der jeg skal satse..
Jeg vender tilbage når jeg har lavet lidt research..