Avatar billede ultra Nybegynder
10. oktober 2006 - 12:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Firma & Co.

Hej,

Kan nogen forklare mig hvorfor nogen virksomheder har Co. efter virksomhedens navn og hvad betyder det?

Takker!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. oktober 2006 - 12:46 #1
Kompagni på engelsk er Company. Og forkortelsen kan være Co.
Forening på engelsk er Corporation, og kan forkortes Co.
Avatar billede inglenook Praktikant
10. oktober 2006 - 13:01 #2
"& Co." er som regel en betegnelse for at firmaet har flere ejere. Feks. kan der vaere en lokal elektriker der hedder Finn Jensen. Han startede sit firma med sin egen opsparing og risikovillig kapital fra venner og/eller bekendte. Alle der har skudt penge i firmaet skal have en del af overskuddet, med andre ord, de er nu (passive) kompagnoner. De kan ogsaa haefte for evt. gaeld i firmaet. Derfor ville firmaet nok bruge et navn som Finn Jensen & Co.
Avatar billede ultra Nybegynder
10. oktober 2006 - 13:13 #3
Mnage tak!