Avatar billede webudvikleren Nybegynder
09. oktober 2006 - 20:58 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Underligt problem med PHP på min webserver

Jeg har lige fået opstilt en webserver på min egen pc - men der er sket en underlig fejl.

Det skal siges, at det virkede fint på eksempelvis www.webhosting.dk, men da jeg så flyttede filerne til min egen root mappe, har jeg fundet en alvorlig fejl.

Jeg driver en lille side ligesom Eksperten.dk - hvor man kan stille spørgsmål.

Folk skal så kunne indsætte deres kode - og det virkede også fint nok på webhosting.dk, men nu hvis man eksempelvis skal indsætte følgende i mit textarea:

http://pastebin.parentnode.org/1131 ( link fra en bruger på min side, som faldt over fejlen )

Så melder den følgende fejl:
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'submit']){ include("connect.php"); $q1 = mysql_q

Og den kode den siger der er fejl i, er den kode man indsatte i textarea'et - den har intet med min side at gøre.

Jeg er næsten 100 % på, at fejlen ligger i mine config filer på apache - men hvor?

Jeg har sat globals til Off!

På forhånd rigtig mange tak!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. oktober 2006 - 21:11 #1
Synes som du ikke automatisk får sat \ på dine '-ere. Kig på addslashes og magicquotes_gpc
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
09. oktober 2006 - 21:14 #2
Det er med vilje jeg ikke bruger fx mysql_escape_string, fordi hvis nogle så skal hjælpe, og poster en kode med fx $_POST['noget'] og det så bliver til $_POST[\'noget\']

Så vil de hjælpeløse siger den melder fejl, da de bare kopire koden!
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
09. oktober 2006 - 22:23 #3
Men det skulle jo egenlig virke - for det virkede jo på mit gamle webhotel. Fejlen kan jo så kun ligge i php.ini, httpd eller what-ever de nu hedder.

Har du en idé om, hvad der skal ændres?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. oktober 2006 - 09:56 #4
"det så bliver til $_POST[\'noget\']" ... nej, det gør det ikke. Det er kun i forbindelse med at putte det i databasen, du skal have de \-ere på. De forsvinder efterfølgende. Du kan se om magicquotes_gpc er sat på samme måde de to steder (som jeg skrev før)
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
10. oktober 2006 - 15:04 #5
Jamen - det har jo intet med min side at gøre - den kode der http://pastebin.parentnode.org/1131  er en bruger, som vil spørge om hjælp og stille dette spørgsmål - den melder jo netop fejl i HANS kode - det skal den jo ikke gøre!

Undskyld mig, men hvor finder du magicquotes_gpc ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. oktober 2006 - 16:12 #6
<? phpinfp(); ?>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. oktober 2006 - 16:12 #7
Øh:  <? phpinfo(); ?>
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
10. oktober 2006 - 18:37 #8
Ah - den var sat til Off - og det hed magic_quotes_gpc og ikke sammensat!

Smid svar og tak for hjælpen!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. oktober 2006 - 19:02 #9
Ja, jeg husker som en regnorm. Jeg samler slet ikke på point, tak. Svar selv, accepter eget svar.
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
15. oktober 2006 - 18:14 #10
jamen, okay så :)