Avatar billede stiness Nybegynder
09. oktober 2006 - 15:35 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

I am trying to "disable" links by putting a layer (div) on top

Hi:)

As the title says I am trying to "disable" links by putting a layer (div) on top of them... it works fine in Mozilla but in IE the links are still clickable:(

I have created the following code that illustrates my problem:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html>
<head>
<title>Glass pane test</title>
</head>
<body style="width: 200px; height: 200px; border: 1px solid red;">
<div style="position: relative;">
<a href="http://www.google.dk/">Google</a>
<div style="position: absolute; top: 0px; left: 0px; z-index: 10; cursor: wait; width: 200px; height: 200px; border: 1px solid green;"></div>
</div>
</body>
</html>

Does anyone know about this problem and how to fix it?:)

Thanks in advance,
Stine
Avatar billede olebole Juniormester
09. oktober 2006 - 15:51 #1
<ole>

Isn't it a bit weird to try to restrict the dimensions of the body-element ... and if not, then why do it?  =)

In some browsers it takes a background-color to do the trick. Add this to your styles for the cover-div:
    background-color:yellow;filter:alpha(opacity=1);-moz-opacity:0.01;opacity:0.01

/mvh
</bole>
Avatar billede stiness Nybegynder
09. oktober 2006 - 16:42 #2
YES:D Du er en hææælt! Tak!! Ser godt nok osse avancerede ud de styledimser8) -Stine
Avatar billede stiness Nybegynder
09. oktober 2006 - 16:43 #3
Hmm.. hvordan er det nu, man accepterer et svar??:/
Avatar billede stiness Nybegynder
09. oktober 2006 - 16:44 #4
Det med den begænsede krop var i øvrigt bare for at få eksemplet til at fungere......
Avatar billede stiness Nybegynder
09. oktober 2006 - 16:45 #5
Nååå, man kan vel ikke acceptere en kommentar!! Men hva så?:/ Skriver du lige et svar?:P
Avatar billede apo Praktikant
09. oktober 2006 - 17:17 #6
Hvis du bliver i tvivl om noget en anden gang: http://expfaq.dk/ :o)
Avatar billede stiness Nybegynder
09. oktober 2006 - 17:29 #7
Yup, tak for tippet:)
Avatar billede olebole Juniormester
10. oktober 2006 - 11:59 #8
Jamen, så får du et svar ... og det endda på dansk  ;o)
Avatar billede stiness Nybegynder
10. oktober 2006 - 14:32 #9
Thank you;}
Avatar billede olebole Juniormester
10. oktober 2006 - 14:38 #10
Thank you, yourself ... nå!  ;D