Avatar billede mulemule Nybegynder
09. oktober 2006 - 15:18 Der er 5 kommentarer

Detektere browser inde fra Java

Hej,

Hvordan kan man finde ud af hvilken browser java kørere i . Internet Exploere eller firefox (og version).

Det skal være inde fra Java koden.

Mvh
Avatar billede arne_v Ekspert
09. oktober 2006 - 15:35 #1
Jeg kan ikke lige se at den info er tilgaengelig direkte fra Java, men du kan
kalde JavaScript fra en Java applet og du kan få info fra JavaScript, så ...
Avatar billede wwwj2eedotdk Nybegynder
09. oktober 2006 - 15:53 #2
med respekt - en anden ide - hvis vi taler applet - kunne være at lade javascript finde browser type og lave en document.write af af et sæt applet definitions tags, der som argument har fået indføjet browser version...
Avatar billede jakoba Nybegynder
09. oktober 2006 - 17:23 #3
Lidt simplere ville være at lade javascript kalde en public metode i apletten med den ønskede info som parameter. som her:
http://www.javareference.com/jrexamples/viewexample.jsp?id=81

arne_v >> Jeg mener at huske at det med at kontakte javascript og browserens DOM fra java var nemt in Netscape, men noget af et helvede I Explorer(4). Har de rettet op på det siden ?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. oktober 2006 - 17:31 #4
jeg har noget kode liggende

og jeg vil tro at det er testet med både FF 1 og IE 5
Avatar billede mulemule Nybegynder
10. oktober 2006 - 14:29 #5
Tak, men jeg var kun intereseret i om man kunne finde ud af det inde fra java. Den anden metode kan jeg godt selv fikse.

Tak