Avatar billede jonas_bjerring Nybegynder
09. oktober 2006 - 14:31 Der er 5 kommentarer

Gem et mysql udtræk til komma separetet txt fil.

Hej alle har denne forsprøgsel til at køre på en side men vil gerne ha man kan trykke på en knap og gemme en tekst fil lokalt med resultatet fra forspørgslen..

den ser sådan her ud:

echo "<br>";
  global $database;
  $q = "SELECT bruger,dato,tid,filnavn,filtag "
      ."FROM ".uploadlog." ORDER BY bruger DESC,dato";
  $result = $database->query($q);
  /* Error occurred, return given name by default */
  $num_rows = mysql_numrows($result);
  if(!$result || ($num_rows < 0)){
      echo "Error displaying info";
      return;
  }
  if($num_rows == 0){
      echo "Database table empty";
      return;
  }
  /* Display table contents */
  echo "<table align=\"left\" border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"5\">\n";
  echo "<tr><td><b>Brugernavn</b></td><td><b>Dato</b></td><td><b>klokken</b></td> <td><b>Filnavn</b></td> <td><b>Filtag</b></td></tr>\n";

  for($i=0; $i<$num_rows; $i++){
      $bruger  = mysql_result($result,$i,"bruger");
      $dato = mysql_result($result,$i,"dato");
      $tid  = mysql_result($result,$i,"tid");
      $filnavn  = mysql_result($result,$i,"filnavn");
      $filtag  = mysql_result($result,$i,"filtag");

      echo "<tr><td>$bruger</td><td>$dato</td><td>$tid</td><td>$filnavn</td><td>$filtag</td></tr>\n";
  }
  echo "</table><br>\n";
Avatar billede jaw Nybegynder
09. oktober 2006 - 14:35 #1
Du skal nok bruge: http://dk.php.net/fopen - der kan du lave/skrive til en tekstfil.
Avatar billede jonas_bjerring Nybegynder
09. oktober 2006 - 14:38 #2
Har prøvet med Fopen men kan kun få den til at tage en line med.
Avatar billede jaw Nybegynder
09. oktober 2006 - 14:40 #3
En linie? Hvis det er kommasepareret er det vel også kun en linie ad gangen?
Avatar billede jonas_bjerring Nybegynder
09. oktober 2006 - 18:26 #4
Skal forstået som selv om tabellen indeholder mange data kommer den kun
med:

brugernavn,dato,tid  også videre

men på skærmen kan man se over 20 liner med info.
Avatar billede jaw Nybegynder
09. oktober 2006 - 18:30 #5
Det er jo fordi, at du også skal have din fopen() ind i den løkke - while($row = mysql.......) - som dér hvor du udskriver dataene.