Avatar billede hyperactive Nybegynder
09. oktober 2006 - 10:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

SQL Update med parametre

Jeg tror jeg har stirret mig blind her:

SqlParameter[] parms = new SqlParameter[3];
                        parms[0] = new SqlParameter("@produktId", SqlDbType.Int);
                        parms[0].Value = sId;
                        parms[1] = new SqlParameter("@partnerId", SqlDbType.Int);
                        parms[1].Value = pId;
                        parms[2] = new SqlParameter("@pris", SqlDbType.Int);
                        parms[2].Value = int.Parse(tbAktuelPris.Text);
                        SqlHelper.ExecuteNonQuery(System.Configuration.ConfigurationSettings.AppSettings["dataSource"], "sr_updatePris", parms);

Har prøvet at debugge og sId og pId fanger de rigtige værdier, men problemet er, at min Stored Procedure ændrer prisen i alle poster med den pågældende partnerId - altså tages der af en eller anden grund ikke højde for produktId.

Stored Procedure ser sådan ud:

CREATE PROCEDURE [dbo].[sr_updatePris]
@produktId int,
@partnerId int,
@pris int
AS
UPDATE sr_priser SET pris = @pris WHERE (partnerId = @partnerId AND @produktId = @produktId)
GO
Avatar billede teepee Nybegynder
09. oktober 2006 - 10:59 #1
Prøv at fjerne det ene snabel-a ;-) @produktId = @produktId er det samme som 1=1
Avatar billede teepee Nybegynder
09. oktober 2006 - 10:59 #2
Du havde ret, du havde bare stirret dig blind.
Avatar billede hyperactive Nybegynder
09. oktober 2006 - 11:46 #3
Ja, hold da kæft... Hvor dum har man lov at være.... Mange tak for hjælpen :)
Avatar billede teepee Nybegynder
09. oktober 2006 - 11:59 #4
Been there, done that ;-)