Avatar billede mark_j Nybegynder
08. oktober 2006 - 22:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

datagrid og combobox

Jeg har en access database med felterne dato,starttid,sluttid,begivenhed,beskrivelse også har jeg en side med en combobox og et datagrid. Nu er det så at når man åbner comboboxen kommer alle 12 måneder frem og når man vælger en måned viser datagriden de begivneheder som er i den måned.
Avatar billede snepnet Nybegynder
08. oktober 2006 - 23:28 #1
Det lyder jo fint nok ... Hvad er balladen?
Mvh
Avatar billede mark_j Nybegynder
09. oktober 2006 - 21:26 #2
jeg ved ikke lige hvordan jeg skal gribe det an, skal jeg lave en funktion med "select case" eller er det muligt at sætte mit dato felt i direkte forbindelse til comboboxen, eller er der måske en smartere måde at gøre det på
Avatar billede snepnet Nybegynder
10. oktober 2006 - 14:21 #3
Har du mulighed for at benytte 2.0?
Mvh
Avatar billede mark_j Nybegynder
12. oktober 2006 - 09:16 #4
Ja det ville jeg foretrække
Avatar billede snepnet Nybegynder
12. oktober 2006 - 11:10 #5
Så bør du som udgangspunkt benytte et GridView istedet for et DataGrid.

Det er ikke så kompliceret at lave den slags i 2.0 - du kan finde en masse gode videoer og eksempler herude:
http://www.asp.net
(Get startet og Learn er to gode knapper at klikke på :o)

Se f.eks. denne:
http://download.microsoft.com/download/7/8/f/78f2d61a-74c6-47b6-835c-0d1efa5524af/ScuttGu_asp_net_atlas.wmv

Han fortæller også om ATLAS - men det er til sidst i præsentationen... Indtil da viser han hvordan du kan hive data ud og ind af en base, og hvordan du udvælger de data der skal ses.

Mvh
Avatar billede mark_j Nybegynder
12. oktober 2006 - 12:59 #6
smid et svar og du får point, det er nogle fede videor :)
Avatar billede snepnet Nybegynder
12. oktober 2006 - 14:20 #7
Godt du kunne bruge dem :o)
Mvh