Avatar billede cresten Nybegynder
08. oktober 2006 - 12:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Iframes og strict xhtml - hvad gør man?

Jeg har altid brugt iframes til at loade sider ind i mit dokument, men nu vil jeg gerne lave strict xhtml, og her dur det ikke.
Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg så loader siderne ind i mit dokument - jeg har læst andre spørgsmål hvor dette vist klares med PHP eller ASP, men jeg ved ikke rigtig nogtet om dette så det må gerne skrives lidt udførligt:)
Avatar billede jakobdo Ekspert
08. oktober 2006 - 14:37 #1
Jeg tror måske det er:

<object data="iframe.html" type="text/html">
Object not Supported!
</object>
Avatar billede cresten Nybegynder
08. oktober 2006 - 15:13 #2
Jeg er ikk helt sikker på jeg forstår hvad du mener...

Normalt har jeg en target i min menu som så skifter det pågældende target område ud når man klikker på linket. Kan man gøre det med dit forslag?
Avatar billede b_ Nybegynder
08. oktober 2006 - 15:17 #3
Du kan gøre det på lignende måde vha php:

EKS:
<?php
require_once("din_iframe.php");
?>

Du kan ikke bruge iframes med strict da iframes ikke er gyldige i strict, brug i stedet XHTML 1.0 Transitional. Her kan du jo bare kode ligesom du ville have gjort i strict
Avatar billede jakobdo Ekspert
08. oktober 2006 - 15:24 #4
cresten:
Normalt laver du:
<iframe target="iframe.html">Tekst til bruger som ikke understøtter iframes</iframe>
Prøv istedet:
<object data="iframe.html" type="text/html">Object not Supported!</object>
Avatar billede b_ Nybegynder
08. oktober 2006 - 15:33 #5
I php linker du til dine sider som skal indlæses (dine iframes) på følgende måde:

http://www.dinside.dk/index.php?page=indhold1

Det eneste du skal gøre er at indsætte nedenstående i din index:

<?php
        $page = $_GET[page];
        if ($page == "") {
        include("/forside.php");
        }
        if ($page == "indhold1") {
        include("/din_iframe.php");
        }
                if ($page == "indhold2") {
        include("/din_iframe2.php");
        }
                osv.
?>
Avatar billede cresten Nybegynder
08. oktober 2006 - 16:54 #6
b => mit link åbner en ny side op istedet for at sætte det ind i min div
Avatar billede b_ Nybegynder
08. oktober 2006 - 17:49 #7
Er det korrekt at du har en side hvor indholdet indlæses i en iframe?
Her bliver kun indholdet i iframen indlæst når du kalder en ny side i iframen, hvorimod når du bruger include i php loades hele siden.

Forstår ikke helt dit problem, men vil gerne hjælpe hvis du uddyber
Avatar billede b_ Nybegynder
08. oktober 2006 - 17:52 #8
Eks. index.php

<html>
<head>
</head>
<body>
<a href="index.php">forside</a><br />
<a href="index.php?page=indhold1">1</a><br />
<a href="index.php?page=indhold2">2</a><br />

<div>
//div'en hvor din iframe før blev indlæst
<?php
        $page = $_GET[page];
        if ($page == "") {
        include("/forside.php");
        }
        if ($page == "indhold1") {
        include("/din_iframe.php");
        }
        if ($page == "indhold2") {
        include("/din_iframe2.php");
        }

?>
</div>

</body>
</html