Avatar billede cresten Nybegynder
08. oktober 2006 - 01:31 Der er 1 kommentar og
1 løsning

News Scroller skal stoppe ved overskrifterne

Er der nogle af jer eksperter der kan hjælpe mig med min News Scroller. Jeg vil gerne have news scrolleren til at stoppe op ved de forskellige overskifter i et par sek og så videre til næste overskrift. Er dette muligt?

Scrolleren kommer her:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<style type="text/css">
#marqueecontainer{
position: relative;
width: 116px; /*marquee width */
height: 235px; /*marquee height */
background-color: white;
overflow: hidden;
border: 1px solid #6C874E;
padding: 11px;
}
</style>
<script type="text/javascript">

/***********************************************
* Cross browser Marquee II- © Dynamic Drive (www.dynamicdrive.com)
* This notice MUST stay intact for legal use
* Visit http://www.dynamicdrive.com/ for this script and 100s more.
***********************************************/

var delayb4scroll=2000 //Specify initial delay before marquee starts to scroll on page (2000=2 seconds)
var marqueespeed=3 //Specify marquee scroll speed (larger is faster 1-10)
var pauseit=1 //Pause marquee onMousever (0=no. 1=yes)?

////NO NEED TO EDIT BELOW THIS LINE////////////

var copyspeed=marqueespeed
var pausespeed=(pauseit==0)? copyspeed: 0
var actualheight=''

function scrollmarquee(){
if (parseInt(cross_marquee.style.top)>(actualheight*(-1)+8))
cross_marquee.style.top=parseInt(cross_marquee.style.top)-copyspeed+"px"
else
cross_marquee.style.top=parseInt(marqueeheight)+8+"px"
}

function initializemarquee(){
cross_marquee=document.getElementById("vmarquee")
cross_marquee.style.top=0
marqueeheight=document.getElementById("marqueecontainer").offsetHeight
actualheight=cross_marquee.offsetHeight
if (window.opera || navigator.userAgent.indexOf("Netscape/7")!=-1){ //if Opera or Netscape 7x, add scrollbars to scroll and exit
cross_marquee.style.height=marqueeheight+"px"
cross_marquee.style.overflow="scroll"
return
}
setTimeout('lefttime=setInterval("scrollmarquee()",30)', delayb4scroll)
}

if (window.addEventListener)
window.addEventListener("load", initializemarquee, false)
else if (window.attachEvent)
window.attachEvent("onload", initializemarquee)
else if (document.getElementById)
window.onload=initializemarquee
</script>
<title>Untitled Document</title>
</head>

<body><div id="marqueecontainer" onmouseover="copyspeed=pausespeed" onmouseout="copyspeed=marqueespeed">
<div id="vmarquee" style="position: absolute; width: 98%;">
<h4>Nyheder</h4>

<!--YOUR SCROLL CONTENT HERE-->
<h5>Overskrift</h5>
    <p>tekst, .tekst, tekst, tekst, tekst, tekst, tekst, tekst, tekst, tekst,
      tekst, tekst, tekst, tekst, tekst, tekst, tekst, tekst, tekst, tekst, tekst,
      tekst, tekst, tekst, tekst, tekst, tekst, <br />
      <br />

          <a href="#">Se billeder her</a> </p>
    <p>&nbsp;</p>
    <h5>Overskrift 2 </h5>
    <p>tekst, tekst, tekst, tekst, tekst, tekst, tekst, tekst, tekst, tekst,
    tekst, tekst, tekst, tekst, tekst, tekst, tekst, tekst, tekst, tekst, tekst,
    tekst, tekst, tekst, tekst, tekst, tekst, tekst, tekst, </p>
    <p>&nbsp;</p>
    <h5>Overskrift</h5>
  <p>tekst, tekst, tekst, tekst, tekst, tekst, tekst, tekst, tekst, tekst,
            tekst, tekst, tekst, tekst, tekst, tekst, tekst, tekst, tekst, tekst,
            tekst, tekst, tekst, <br />
<br />
<a href="#">link</a></p>
</div>
</body>
</html>
Avatar billede cresten Nybegynder
08. oktober 2006 - 01:33 #1
sorry havde ikk kigget ordentlig efter:

http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex2/crosstick.htm
Avatar billede cresten Nybegynder
08. oktober 2006 - 01:44 #2
fg