Avatar billede jacobf Nybegynder
06. oktober 2006 - 11:18 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Logon-fejl på klient

Hej

Jeg har et setup med 2 windows 2003 DC (primary og secondary), samt en række XP-klienter.
På den ene klient har jeg et meget mærkeligt problem, og til tider på andre. Når der logges kan den godt få fat i selve gruppepolitikken, men ikke de tilhørende filer.
Det drejer sig om en bat-fil og PushPrinterConnections.exe (deployer printere via GPO).

Har prøvet at melde computeren ud af domain og ind igen, uden held. DNS-servere er sat korrekt op (de tildeles via DHCP på serveren) og er ip på DC.

Nedenstående fejl opstår i event-loggen på klienten.

Forslag til en løsning udbedes

:)

----

Event Type:    Error
Event Source:    Userenv
Event Category:    None
Event ID:    1054
Date:        10/6/2006
Time:        7:52:16 AM
User:        NT AUTHORITY\SYSTEM
Computer:    K2
Description:
Domænecontrollernavnet til dit computernetværk kunne ikke hentes (Enten findes det angivne domæne ikke, eller også kunne der ikke oprettes forbindelse til det. ). Behandlingen af gruppepolitikker annulleres.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Event Type:    Error
Event Source:    UserInit
Event Category:    None
Event ID:    1000
Date:        10/6/2006
Time:        7:52:17 AM
User:        N/A
Computer:    K2
Description:
Følgende script kunne ikke køres Pushprinterconnections.exe. Den angivne fil blev ikke fundet.
.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Event Type:    Error
Event Source:    UserInit
Event Category:    None
Event ID:    1000
Date:        10/6/2006
Time:        7:52:16 AM
User:        N/A
Computer:    K2
Description:
Følgende script kunne ikke køres netuse.bat. Den angivne fil blev ikke fundet.
.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
06. oktober 2006 - 16:41 #1
ligger script-filen i GPO mappen, eller henviser du til en placering på harddisken?
Avatar billede jacobf Nybegynder
06. oktober 2006 - 19:25 #2
Jeg tror faktisk jeg henviser til en placering på harddisken! Burde den ligge i "sysvol\domain\scripts" ?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
07. oktober 2006 - 09:50 #3
korrekt - du skal når du har åbnet politikken placerer scriptet inde i den mappe der kan åbnes. Det du oplever ligenu er at en klient logger på secondary DC og får at vide den skal finde scriptet på den egen harddisk, hvor den meget naturligt ikke ligger
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
07. oktober 2006 - 10:19 #4
Var lige inde og checke. når du har valgt Edit policy for scriptet trykker du show files og placerer filen i den mappen den viser

min hedder f.eks: (Startup script)

\\domæne.dk\sysvol\domæne.dk\Policies\{xxxxxxx-xxxx-xxxx-xxxx-xxxxxxxxxx}\Machine\Scripts\Startup

Jeg går udfra at du har installeret grouppolicymanagement modulet ellers hent inde ved microsoft - det gør arbejdet med grouppolicy langt sjovere. (Ovenstående virker også uden)
Avatar billede jacobf Nybegynder
07. oktober 2006 - 11:14 #5
Filerne lå på begge servere, var lige inde og tjekke. Har nu ændret det således at netuse.bat og netdel.bat (logon/logoff) ligger i sharet NETLOGON og herefter tilføjet dem fra denne path i GPO. Jeg kan desværre ikke teste før mandag hvor jeg har adgang til computerne.

Og ja, har installeret modulet :)
Avatar billede nca Juniormester
20. oktober 2006 - 09:53 #6
Jeg er løbet ind i nøjagtigt det samme problem. Tilsyneladende ens maskiner opfører sig forskelligt. Jeg har flere hundrede maskiner, hvor tingene bare kører og så er der mange, hvor det ikke kører. Jeg har egentlig mistanke til IP-opsætningen eller måske til netkortsdriveren.
I NT 4 satte jeg domænecontrolleren ind som en fast værdi under variable under Miljø.
Jeg kan ikke finde en tilsvarende mulighed i XP
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
20. oktober 2006 - 18:25 #7
beskriv hvordan forskelligt (evt. i et nyt spørgsmål, så vi ikke spammer dette for meget - point er ligegyldigt), jeg kan dog ikke svare før tirsdag, da jeg er på vej ud og rejse.
Avatar billede nca Juniormester
22. oktober 2006 - 18:43 #8
Det var sådan set ikke for at starte en ny tråd, det løb bare af med mig, da jeg så, at andre også var løbet ind i de samme problemer =;-)
Jeg har et par ting jeg vil prøve, og skal nok vende tilbage, hvis jeg finder en løsning på problemet
Avatar billede nca Juniormester
31. oktober 2006 - 15:02 #9
Jeg fandt løsningen her:
http://support.microsoft.com/kb/840669