Avatar billede lund_dk Praktikant
05. oktober 2006 - 20:31 Der er 1 kommentar og
1 løsning

SELECT kommando - Dato

Jeg har en MS SQL database, hvor jeg skal optælle ordrer i en tabel.

Jeg skal finde hvor mange ordrer hvor [Shipment Date] er en dato efter overmorgen.

Jeg ved jeg har små 17 poster hvor shipment dato er efter 4. oktober, men jeg får kun af vide der kun er 1.

Jeg har prøvet således:
strDateFormattedFrem= Year(usedate+2) & "-" & Month(usedate+2) & "-" & Day(usedate+2)

strSQLDKorderFrem= "SELECT COUNT_BIG (No_) AS [Antall ordre] FROM dbo.[3S Company A_S$Sales Header] [3S Company A_S$Sales Header] WHERE ([Sell-to Customer No_] = '45') GROUP BY [Shipment date] HAVING ([Shipment date] > '" & strFrem & "' ) ORDER BY [Shipment Date] desc"
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
05. oktober 2006 - 21:23 #1
Du kan datoen to dage frem ved at lægge til tallet 2:

Du kan f.eks. teste følgende:
Declare @userdaet as datetime
Set @userdate = getdate() + 2

Alternativt, hvis du ikke vil have klokkeslet med, kan du gøre følgende:
declare @userdate as datetime
set @userdate = floor(cast(getdate() as float)) + 2
select @userdate
Avatar billede lund_dk Praktikant
14. november 2006 - 17:27 #2
lukker igen