Avatar billede cresten Nybegynder
05. oktober 2006 - 20:20 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

CSS hjælp til indrykning

Min menu gør et eller andet ved min liste, så de første punkter er rykket længere ind end resten. Jeg kan simpelthen ikk finde fejlen...

Koden kommer her:

<html>
<head>
<style type="text/css">
<!--
BODY {
    PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 0px; FONT-SIZE: 11px; PADDING-BOTTOM: 0px; MARGIN: 0px; COLOR: #000000; PADDING-TOP: 0px; FONT-FAMILY: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif}
#divContainer {
    OVERFLOW: hidden; WIDTH: 600px; BACKGROUND-COLOR: #ccc
}
#divContainer DIV {
    MARGIN-BOTTOM: -1000em; PADDING-BOTTOM: 1001em
}
#divLeft {
    PADDING-LEFT: 15px;
    FLOAT: left;
    WIDTH: 185px;
    COLOR: #000000;
    PADDING-TOP: 27px;
    background-color: #CCCCCC;
}
#divCenter H2 {
    PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 0px; FONT-WEIGHT: bold; FONT-SIZE: 13px; PADDING-BOTTOM: 0px; MARGIN: 0px 0px -10px; COLOR: #000000; LINE-HEIGHT: 20px; PADDING-TOP: 15px; FONT-FAMILY: "trebuchet MS", verdana, arial, sans-serif}
#divCenter P {
    FONT-SIZE: 11px; COLOR: #333333; LINE-HEIGHT: 17px; FONT-FAMILY: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif
}
#divCenter {
    PADDING-RIGHT: 15px; PADDING-LEFT: 20px; PADDING-BOTTOM: 15px; MARGIN: 0px 0px 0px 200px; VERTICAL-ALIGN: top; PADDING-TOP: 22px; BACKGROUND-COLOR: #ffffff
}
#wrapper {
    BORDER-RIGHT: #000000 1px solid; BORDER-TOP: #000000 1px solid; MARGIN: 0px auto; BORDER-LEFT: #000000 1px solid; WIDTH: 600px; BORDER-BOTTOM: #000000 1px solid
}
#ulMainNav {
    MARGIN: 0px;
    LIST-STYLE-TYPE: none;
    padding: 0px;
}
#ulMainNav LI {
    DISPLAY: inline;
    margin: 0px;
    padding: 0px;
}
#ulMainNav A:link {
    DISPLAY: block; FONT-SIZE: 10px; WIDTH: 185px; COLOR: #000000; PADDING-TOP: 3px; BORDER-BOTTOM: 1px solid #000000; FONT-FAMILY: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; HEIGHT: 17px; TEXT-ALIGN: left; TEXT-DECORATION: none
}
#ulMainNav A:visited {
    DISPLAY: block; FONT-SIZE: 10px; WIDTH: 185px; COLOR: #000000; PADDING-TOP: 3px; BORDER-BOTTOM: 1px solid #000000; FONT-FAMILY: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; HEIGHT: 17px; TEXT-ALIGN: left; TEXT-DECORATION: none
}
#ulMainNav A:active {
    DISPLAY: block; FONT-SIZE: 10px; WIDTH: 185px; COLOR: #000000; PADDING-TOP: 3px; BORDER-BOTTOM: 1px solid #000000; FONT-FAMILY: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; HEIGHT: 17px; TEXT-ALIGN: left; TEXT-DECORATION: none
}
#ulMainNav A:hover {
    DISPLAY: block; FONT-SIZE: 10px; WIDTH: 185px; COLOR: #000000; PADDING-TOP: 3px; BORDER-BOTTOM: 1px solid #000000; FONT-FAMILY: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; HEIGHT: 17px; TEXT-ALIGN: left; TEXT-DECORATION: underline
}
#divCenter H1 {
    PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 0px; FONT-WEIGHT: normal; FONT-SIZE: 16px; PADDING-BOTTOM: 5px; MARGIN: 0px; COLOR: #000000; LINE-HEIGHT: 20px; PADDING-TOP: 0px; BORDER-BOTTOM: #000000 1px solid; FONT-FAMILY: "trebuchet MS", verdana, arial, sans-serif}
#ulKontakt {
LIST-STYLE-TYPE: disc
}
#ulKontakt LI {
    margin: 0px;
    padding: 0px;
}
#ulKontakt A:link {
LIST-STYLE-TYPE: circle; TEXT-DECORATION: none
}
#ulKontakt A:visited {
LIST-STYLE-TYPE: circle; TEXT-DECORATION: none
}
#ulKontakt A:hover {
LIST-STYLE-TYPE: circle; TEXT-DECORATION: none
}
#ulKontakt A:active {
LIST-STYLE-TYPE: circle; TEXT-DECORATION: none
}
-->
</style>
</head>

<body>
<div id="wrapper">
<div id="divContainer">
  <div id="divLeft">
    <UL id=ulMainNav>
  <LI><A
  href="#">link1</A>

  <LI><A
  href="#">link2</A>

  <LI><A
  href="#">link3</A>

  <LI><A
  href="#">link4</A>

  <LI><A
  href="#">link5</A>

  <LI><A
  href="#">link6</A>
</UL>
  </div>
  <div id="divCenter">
    <h1>text text</h1>
    <h2>text text</h2>
    <ul id="ulKontakt">
      <li>text text
          <ul>
            <li>text text</li>
          </ul>
      </li>
      <li>text text
          <ul>
            <li>text text</li>
          </ul>
      </li>
      <li>text text
          <ul>
            <li>text text</li>
          </ul>
      </li>
    </ul>

  </div>
</body>
</html>
Avatar billede mclemens Nybegynder
05. oktober 2006 - 20:41 #1
#divCenter {
    PADDING-RIGHT: 15px; PADDING-LEFT: 20px; PADDING-BOTTOM: 15px;VERTICAL-ALIGN: top; PADDING-TOP: 22px; BACKGROUND-COLOR:

#ffffff;

width:365px;float:right;
}
Avatar billede mclemens Nybegynder
05. oktober 2006 - 20:41 #2
hmmm, en smule ombrudt :/
Avatar billede mclemens Nybegynder
05. oktober 2006 - 20:44 #3
Det er åbenbart elementerne i venstre kolonne der driller de ul / li elementer i højre kollonne ... hvis du erstatter li og ul i venstre kolonne med a<br>a<br>a<br>a<br> o.s.v. vil du se at effekten kommer fra dette (har ikke selv rodet med lister)...

glemte lige at jeg havde sat denne ind før <html> i min test ...

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
Avatar billede cresten Nybegynder
05. oktober 2006 - 20:55 #4
Jeg vil nu helst hvis jeg kunne beholde den nuværende opstilling med ul /li i venstre kolonne også, hvis det kan lade sig gøre
Avatar billede mclemens Nybegynder
05. oktober 2006 - 21:01 #5
Burde ikke være noget problem?
Virkede 05/10-2006 20:41:21 ikke?
Avatar billede cresten Nybegynder
05. oktober 2006 - 21:12 #6
ok, men hva nu hvis jeg vælger et layout med 3 kolloner i stedet.

Som dette:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<html>
<head>
<style type="text/css">
<!--
BODY {
    PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 0px; FONT-SIZE: 11px; PADDING-BOTTOM: 0px; MARGIN: 0px; COLOR: #000000; PADDING-TOP: 0px; FONT-FAMILY: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif}
#divContainer {
    OVERFLOW: hidden; WIDTH: 900px; BACKGROUND-COLOR: #ccc
}
#divContainer DIV {
    MARGIN-BOTTOM: -1000em; PADDING-BOTTOM: 1001em
}
#divLeft {
    PADDING-LEFT: 15px;
    FLOAT: left;
    WIDTH: 185px;
    COLOR: #000000;
    PADDING-TOP: 27px;
    background-color: #CCCCCC;
}
#divCenter H2 {
    PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 0px; FONT-WEIGHT: bold; FONT-SIZE: 13px; PADDING-BOTTOM: 0px; MARGIN: 0px 0px -10px; COLOR: #000000; LINE-HEIGHT: 20px; PADDING-TOP: 15px; FONT-FAMILY: "trebuchet MS", verdana, arial, sans-serif}
#divCenter P {
    FONT-SIZE: 11px; COLOR: #333333; LINE-HEIGHT: 17px; FONT-FAMILY: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif
}
#divCenter {
    PADDING-RIGHT: 15px; PADDING-LEFT: 20px; PADDING-BOTTOM: 15px; MARGIN: 0px 200px; VERTICAL-ALIGN: top; PADDING-TOP: 22px; BACKGROUND-COLOR: #ffffff
}
#divRight {
    PADDING-RIGHT: 15px; PADDING-LEFT: 15px; FLOAT: right; BORDER-LEFT: #cccccc 1px solid; WIDTH: 170px; PADDING-TOP: 27px; BACKGROUND-COLOR: #fcfcfc
}
#wrapper {
    BORDER-RIGHT: #000000 1px solid; BORDER-TOP: #000000 1px solid; MARGIN: 0px auto; BORDER-LEFT: #000000 1px solid; WIDTH: 900px; BORDER-BOTTOM: #000000 1px solid
}
#ulMainNav {
    MARGIN: 0px;
    LIST-STYLE-TYPE: none;
    padding: 0px;
}
#ulMainNav LI {
    DISPLAY: inline;
    margin: 0px;
    padding: 0px;
}
#ulMainNav A:link {
    DISPLAY: block; FONT-SIZE: 10px; WIDTH: 185px; COLOR: #000000; PADDING-TOP: 3px; BORDER-BOTTOM: 1px solid #000000; FONT-FAMILY: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; HEIGHT: 17px; TEXT-ALIGN: left; TEXT-DECORATION: none
}
#ulMainNav A:visited {
    DISPLAY: block; FONT-SIZE: 10px; WIDTH: 185px; COLOR: #000000; PADDING-TOP: 3px; BORDER-BOTTOM: 1px solid #000000; FONT-FAMILY: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; HEIGHT: 17px; TEXT-ALIGN: left; TEXT-DECORATION: none
}
#ulMainNav A:active {
    DISPLAY: block; FONT-SIZE: 10px; WIDTH: 185px; COLOR: #000000; PADDING-TOP: 3px; BORDER-BOTTOM: 1px solid #000000; FONT-FAMILY: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; HEIGHT: 17px; TEXT-ALIGN: left; TEXT-DECORATION: none
}
#ulMainNav A:hover {
    DISPLAY: block; FONT-SIZE: 10px; WIDTH: 185px; COLOR: #000000; PADDING-TOP: 3px; BORDER-BOTTOM: 1px solid #000000; FONT-FAMILY: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; HEIGHT: 17px; TEXT-ALIGN: left; TEXT-DECORATION: underline
}
#divCenter H1 {
    PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 0px; FONT-WEIGHT: normal; FONT-SIZE: 16px; PADDING-BOTTOM: 5px; MARGIN: 0px; COLOR: #000000; LINE-HEIGHT: 20px; PADDING-TOP: 0px; BORDER-BOTTOM: #000000 1px solid; FONT-FAMILY: "trebuchet MS", verdana, arial, sans-serif}
#ulKontakt {
LIST-STYLE-TYPE: disc
}
#ulKontakt LI {
    margin: 0px;
    padding: 0px;
}
#ulKontakt A:link {
LIST-STYLE-TYPE: circle; TEXT-DECORATION: none
}
#ulKontakt A:visited {
LIST-STYLE-TYPE: circle; TEXT-DECORATION: none
}
#ulKontakt A:hover {
LIST-STYLE-TYPE: circle; TEXT-DECORATION: none
}
#ulKontakt A:active {
LIST-STYLE-TYPE: circle; TEXT-DECORATION: none
}
-->
</style>
</head>

<body>
<div id="wrapper">
<div id="divContainer">
  <div id="divLeft">
    <UL id=ulMainNav>
  <LI><A
  href="#">link1</A>

  <LI><A
  href="#">link2</A>

  <LI><A
  href="#">link3</A>

  <LI><A
  href="#">link4</A>

  <LI><A
  href="#">link5</A>

  <LI><A
  href="#">link6</A>
</UL>
  </div>
  <div id="divRight"></div>
  <div id="divCenter">
    <h1>text text</h1>
    <h2>text text</h2>
    <ul id="ulKontakt">
      <li>text text
          <ul>
            <li>text text</li>
          </ul>
      </li>
      <li>text text
          <ul>
            <li>text text</li>
          </ul>
      </li>
      <li>text text
          <ul>
            <li>text text</li>
          </ul>
      </li>
    </ul>

  </div>
</body>
</html>
Avatar billede mclemens Nybegynder
05. oktober 2006 - 21:19 #7
#divCenter {
    PADDING-RIGHT: 15px; PADDING-LEFT: 20px; PADDING-BOTTOM: 15px; VERTICAL-ALIGN: top; PADDING-TOP: 22px; BACKGROUND-COLOR:

#ffffff;

float:left;width:464px;
}

#divRight {
    PADDING-RIGHT: 15px; PADDING-LEFT: 15px; FLOAT: right; BORDER-LEFT: #cccccc 1px solid; WIDTH: 170px; PADDING-TOP: 27px;

BACKGROUND-COLOR: #fcfcfc;

float:right;
}
Avatar billede cresten Nybegynder
05. oktober 2006 - 21:36 #8
Genialt... nu virker det. Du får point
Avatar billede mclemens Nybegynder
05. oktober 2006 - 21:38 #9
Fedt nok... og tak for point :)