Avatar billede jonas_bjerring Nybegynder
05. oktober 2006 - 13:14 Der er 3 kommentarer

Test om fil findes eller ikke findes. navnet på filen ænderes.

Hej alle sammen nå jeg har sku brug for lidt hjælp her.!
har lige en en service på vores hjemme side hvor folk kan op loade filer, jeg har lavet så scriptet ser om filen findes på serveren og det virker også fint. Men nu har jeg brug for at den kan undersøge om filen findes men i mellem tiden har et javascript haft fat i filen og tilføjet op til 14 tegn til filnavnet.

XXXX          Oprindelig filnavn (excl. extension)

_                    Underscore

YYYY              År

MD                Måned

DG                Dag

TI                Time

MI                Minut

SE                Sekund

LB                Løbenummer (hvis flere inden for samme sekund)

.XXX            Oprindelig extension

Eksempel: FILNAVN_ 20030617155739001.EXT

Problemet er jo bare jeg kender jo kun filnavn + ext ikke alt det i mellem kan jeg sige til php at

hvis filnavn_??????????????.ext fines så .....

Håber der er nogle der kan hjælpe. Sig til hvis i mangler info. (-:
Avatar billede jaw Nybegynder
05. oktober 2006 - 13:26 #1
Hvorfor blande javascript ind i filnavnsdøbningen da? Hvis du holder det hele i php, kan omdøbe og tjekke i en ruf uden at skulle kaste variabler frem og tilbage mellem sprogene...
Avatar billede jonas_bjerring Nybegynder
05. oktober 2006 - 15:39 #2
På vores side opdoader de bare en fil, javascriptet sender de infomationer der er i filen videre til modtager (EDI) og deres del er lavet i javascript.! så de to ting køre vær for sig....!!!!!
Avatar billede jaw Nybegynder
05. oktober 2006 - 17:18 #3
Jamen så må du jo få det javascript til at sende det filnavn, ellers bliver det jo pænt svært, hvis jeg forstår det rigtigt.