Avatar billede jakse79 Nybegynder
05. oktober 2006 - 13:09 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

ascx.cs aspx.cs

Hej

Jeg har et lidt omfattende spørgsmål og problem vedr. referencer mellem ascx og aspx.

Jeg har en aspx side hvori min HTML er defineret. Dertil har jeg en aspx.cs fil hvori jeg referer til en klasse som håndterer det logiske. aspx siden referer derudover til en ascx side som indeholder brugerkontrol i form af at refere til en ascx.cs side.

Jeg får flg fejl:

Description: An error occurred during the compilation of a resource required to service this request. Please review the following specific error details and modify your source code appropriately.

Compiler Error Message: CS0246: The type or namespace name 'Controls_DateFormControl' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?)

Controls_DateFormControl er min klasse i ascx.cs filen:
public class Controls_DateFormControl : UserControl

For at danne et overblik står der forneden referancerne forneden.

ApplicationForm.aspx:
<%@ Page Language="c#" Src="ApplicationForm.aspx.cs" Inherits="ApplicationForm" AutoEventWireup="false" %>
<%@ Register Src="Controls/DateFormControl.ascx" TagName="DateFormControl" TagPrefix="uc1" %>

ApplicationForm.aspx.cs:
namespace SupportForm
{
    public class ApplicationForm : Page
    {
      osv.......

DateFormControl.ascx:
<%@ Control Language="C#" AutoEventWireup="true" Src="DateFormControl.ascx.cs" %>

DateFormControl.ascx.cs:
public class Controls_DateFormControl : UserControl
{
  osv.....

Jeg håber der er en som kan oveskue mit problem og som har det gyldne svar. Tak på forhånd.
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
06. oktober 2006 - 08:39 #1
Prøv at add en reference i den klasse fejlen opstår til den klasse hvor controlen ligger i.
Avatar billede snepnet Nybegynder
08. oktober 2006 - 20:50 #2
Programmerer du op imod den i koden applicationform.aspx.cs?
(Hvis det er tilfældet må du meget gerne lige vise koden)
Mvh
Avatar billede jakse79 Nybegynder
08. oktober 2006 - 22:44 #3
Jeg forsøger at oprette en variabel udfra en klasse (Controls_DateFormControl) som er defineret i min ascx.cs  fil. Den vil dog ikke dette idet den melder at den ikke kender til denne klasse.
Avatar billede jakse79 Nybegynder
08. oktober 2006 - 22:45 #4
Erklæring af variable i aspx.cs filen:

protected CustomValidator m_big6CmpnyBuyBackValidator;
Avatar billede jakse79 Nybegynder
08. oktober 2006 - 22:46 #5
Det var selvfølgelig noget fis, jeg prøver lige igen:

protected Controls_DateFormControl m_big6RentalBuyBackDate;
Avatar billede snepnet Nybegynder
08. oktober 2006 - 23:27 #6
Er det version 1.1 eller 2.0 du bruger?
Mvh
Avatar billede jakse79 Nybegynder
08. oktober 2006 - 23:50 #7
Det er version 1.1.
Avatar billede snepnet Nybegynder
09. oktober 2006 - 00:45 #8
Har du et namespace over denne:
public class Controls_DateFormControl : UserControl
Mvh
Avatar billede jakse79 Nybegynder
09. oktober 2006 - 11:01 #9
Nej der er ikke noget namespace i ascx.cs filen, men det er der i aspx.cs filen.
Avatar billede snepnet Nybegynder
10. oktober 2006 - 14:10 #10
Ahh... Jeg kan se at du benytter Src-attributten både på din form og dine kontroller. Det er nok der problemet ligger.
Hvis du bare gemmer filerne - og åbner din løsning i en browser... Virker det så?
Mvh
Avatar billede jakse79 Nybegynder
02. november 2006 - 15:12 #11
Hej jeg er klar over at det er noget tid siden jeg har været på. Svaret til det sidste spørgsmål er nej det virker ikke. Problemet er at jeg sidder og udvikler i Microsoft Visual Studio 2005 op imod .NET v. 1.1. Det vil sige at det stort set er umuligt at vide hvad serveren vil acceptere når jeg bliver vist alle .NET v. 2.0's muligheder.

Er der nogen som ved om man kan ændre opsætningen i VS 2005 så den debuger med v. 1.1? og hvordan dette gøres.

Hvis dette ikke kan lade sig gøre hvordan gør man så?
Avatar billede snepnet Nybegynder
07. november 2006 - 21:54 #12
Du kan ændre opsætning i vs2005 så langt at den ikke vil acceptere C# 2.0 specifikke konstruktioner, men det hjælper dig ikke så meget da det stadig vil være 2.0 templates der vil blive benyttet når du laver nye sider etc.
Det er da også en lidt bikset situation ... Hvad er balladen i enten at installere 2.0 på serveren - eller benytte et 1.X udviklingsmiljø?
Mvh
Avatar billede jakse79 Nybegynder
11. januar 2007 - 10:38 #13
det har du fuldstændig ret i. Jeg må tilstå at det skyldes min uvidenhed omkring miljøet, hvilket jeg efterfølgende har fulgt op på.

Jeg takker for indsatsen og hvis du kaster et svar så skal du få pointene.
Avatar billede snepnet Nybegynder
26. januar 2007 - 10:17 #14
Det gør jeg så :o)
Mvh