Avatar billede gtapsykoen Nybegynder
05. oktober 2006 - 08:33 Der er 6 kommentarer

baggrund i flash/html

hej

jeg har lavet en site (ren flash med lidt xml)
siden er lavet, men nu vil ham jeg laver den for have et billede som baggrund både inde i flashen og i resten af html siden.

i flashen er der en stor farvet flade (MC) som gr det ud for baggrund saa jeg bruger egentligt ikke den "rigtige" baggrundsfarve til andet end at få det til at se ok ud så man ikke kan se hvor flashens kant er i html siden.

hvis man kunne lave flashen gennemsigtig var det hele klaret nemt, men det virker vist ikke helt har jeg hrt???

er der andre gode ideer???
Avatar billede farhang Nybegynder
05. oktober 2006 - 08:46 #1
Du kan f.eks. skrive sådan:

<BODY bgcolor="#xxxxx" background="xxxxx.gif">
<div align="center"><object classid="xxxxx" width="xxx" height="xxx">
    <PARAM NAME=movie VALUE="xxxxx.swf">
    <PARAM NAME=quality VALUE=best>
    <PARAM NAME=wmode VALUE=transparent>
  </OBJECT> </div>
</body>
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
05. oktober 2006 - 08:47 #2
Man kan sagtens lave baggrunden gennemsigtig i flash - men, problemet er at det giver nogle underlige fejl i Firefox. Se fx. http://www.eksperten.dk/spm/715645 og jeg har også for nyligt oplevet at transparente flashknapper bliver inaktive, medmindre man har scrollet helt op på toppen af siden i Firefox. Så, undgå det. Jeg bruger det ikke.

Du kan derimod lave det sådan at flashen fylder hele siden (100% x 100%) uden at skalere indholdet, og så lægge baggrundsbilledet ind nederst i selve flashen. Det kommer selvfølgelig an på udformning osv. men det er da en mulighed du kan overveje.
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
05. oktober 2006 - 08:48 #3
Se også mit oprindelige spørgsmål:
http://www.eksperten.dk/spm/562873
Avatar billede gtapsykoen Nybegynder
05. oktober 2006 - 09:47 #4
"Du kan derimod lave det sådan at flashen fylder hele siden (100% x 100%) uden at skalere indholdet, og så lægge baggrundsbilledet ind nederst i selve flashen. Det kommer selvfølgelig an på udformning osv. men det er da en mulighed du kan overveje"

lyder som en god l¸sning, hvordan gor man det.
min flash er 890x600 px, centreret og må ikke scales.
Avatar billede tribalroots Nybegynder
05. oktober 2006 - 13:35 #5
Man, jeg ved man også kan kode så der ingen probs er i firefox, men kan jeg huske løsningen! Google det, jeg ved det kan lade sig gøre at gøre baggrunden transparent i begge browsere!
Avatar billede tribalroots Nybegynder
05. oktober 2006 - 13:36 #6
*Kan selvfølgelige IKKE huske løsningen!  :D