Avatar billede matus Nybegynder
17. maj 2001 - 17:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Jeg skal finde en sti..!

For at kunne bruge mit forum, som jeg har hentet på nettet, skal jeg flytte databasefilen (.mdb) en mappe op og så ned igen i en mappe, der hedder \'db\', altså så de stadig ligger i samme niveau. Problemet er at jeg ikke kender noget særligt til ASP og derfor ikke kan finde ud af hvor og hvordan stien skal findes og skrives ind. Følgende kunne dog ligne noget, som har med en sti at gøre - nogen der kan gennemskue det..?

<snip>
dbCon = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\");
cnpath=\"DBQ=\" + Server.mappath(String(Session(\"database\"))+\".mdb\");
dbCon.Open (\"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; \" + cnpath);
</snap>

Jeg har forsøgt med:

cnpath=\"../db/DBQ=\"=\" + Server.mappath(String(Session(\"database\"))+\".mdb\");

...men kunne ikke registrere om det virkede. Skal stien til driveren også angives med ../db/, altså...

dbCon.Open (\"../db/DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; \" + cnpath);
Avatar billede nute Nybegynder
17. maj 2001 - 17:53 #1
cnpath=\"DBQ=\" + Server.mappath(\"../db/\" + String(Session(\"database\"))+\".mdb\");

det ser ut som om du benytter JScript, men hvis du bruker VBScript så skal det være:

cnpath=\"DBQ=\" & Server.mappath(\"../db/\" & String(Session(\"database\"))& \".mdb\")

/nute

Avatar billede tofte Juniormester
17. maj 2001 - 17:55 #2
cnpath=\"../db/DBQ=\"=\" + Server.mappath(String(Session(\"database\"))+\".mdb\"); burde virke.
Nej du skal ikke angive driver med ../db
men bare DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};
Avatar billede matus Nybegynder
18. maj 2001 - 13:11 #3

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] \'(unknown)\' is not a valid path. Make sure that the path name is spelled correctly and that you are connected to the server on which the file resides.

/forum/debat/wall.asp, line 13
Avatar billede matus Nybegynder
18. maj 2001 - 13:34 #4
Sorry, der gik ged i den, så jeg fik sendt noget ufærdigt afsted.

Allerførst tak til jer begge for svar. Jeg forsøgte mig med nute\'s løsning i første omgang og det bragte mig lidt videre (til næste linie i wall.asp), men betyder det så at jeg skal angive en sti <i>tilbage</i> til Access-driveren?

NB: Jer er om muligt endnu mere novice på eksperten.dk end jeg er i asp, så jeg må også hellere spørge (før jeg kvajer ;-) - er der en politik på eksperten med hensyn til pointfordeling, når der er to der svarer, som her?
Avatar billede matus Nybegynder
18. maj 2001 - 15:32 #5
Jeg lavede en \'bummer\' i stien. Det fungerer perfekt, som du angav det. Tak :-)

(Jeg nåede ikke at få svar igen ang. fordelingen, så du får alle point\'ene for at svare først - strengt, men uretfærdigt ;)