Avatar billede pixel_piraten Nybegynder
04. oktober 2006 - 11:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Simpel Popup funktion

Hey experter,

Jeg er en novice til html og java men har alligevel kastet mig ud i at lave en popup til min side.

Hvordan går jeg så det?

Min popup har en størrelse af 300x412, lavet i flash og ikke endnu i et html dokument. Popup´en skal starte automatisk. Hvilken kode skal der i popup´ens egen html og hvilken i sidens html?

Afventende meget nysgerrig,
Thor
Avatar billede c-sharp Nybegynder
04. oktober 2006 - 21:38 #1
Du skal starte med at ligge din flash på en html side. på den side der skal starte pop-up'en kan du så bruge følgende java script:

<script type="text/javascript">
                            function openwin()
                            {
                                NewWindow=window.open('minFlashSide.html', 'popUpWindow', 'resizeable=no,width=300,height=412,scrollbars=no,toolbar=no,location=no,menubar=no,status=no')
                            }
                        </script>

For at starte popup vinduet indsætter du så følgende i body taget:

<body onload="openwin()">

Du skal bare være opmærksom på at et sådan popup vil blive taget af popup blokker!
Avatar billede pixel_piraten Nybegynder
05. oktober 2006 - 09:26 #2
Jeg takker:-)

Hvordan er det liiiige jeg gi´r dig point?
Avatar billede c-sharp Nybegynder
05. oktober 2006 - 09:37 #3
Jeg smider et svar her, så burde du kunne vælge mig i en liste og trykke acceptere.
Avatar billede c-sharp Nybegynder
05. oktober 2006 - 12:40 #4
Tak for point :-)