Avatar billede ashansen Nybegynder
04. oktober 2006 - 11:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Array uden fast størrelse

Hej

Jeg sidder med det problem, at jeg ønsker at oprettet et array uden en fast størrelse.
Jeg kan godt oprette et med fast størrelse, hvilket jeg gør med koden:
        (denne er defineret for hele min klasse)
        private int[] TestConnections = new int[4];

Efterfølgende bruger jeg array'et således:

public void AddClient(int ClientID)
{
  TestConnections[ClientCount] = ClientID;
  ClientCount++;
}

Det jeg ønsker er, at arrayet udviden i takt med at der kommer data i det.
Grund til dette er, at jeg et andet sted i mit program laver en valideren på længden af array'et.

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede jimgordon Nybegynder
04. oktober 2006 - 11:27 #1
Jeg mener ikke at array kan reallokeres i C#. Du kan anvende en ArrayList istedet.

private ArrayList arrList = new ArratList();

public void AddClient(int ClientID)
{
  arrList.Add(ClientID);
}
Avatar billede ashansen Nybegynder
04. oktober 2006 - 11:49 #2
hvad skal jeg inkludere for at få adgang til ArrayList?
Avatar billede ashansen Nybegynder
04. oktober 2006 - 11:58 #3
ahh den ligger i System.Collections

Dit svar kan jeg, mange tak :D

Læg et svar :D
Avatar billede jimgordon Nybegynder
04. oktober 2006 - 13:18 #4
ok
Avatar billede jimgordon Nybegynder
04. oktober 2006 - 20:24 #5
Kan i øvrigt anbefale ReSharper, der er en add on til Visual Studio. Hvis du skriver klassens navn kommer den automatisk og spørger om den skal tilføje namespacet, hvis det ikke er inkluderet (skal dog allerede være refereret i assemblien).

http://www.jetbrains.com/resharper/ de har en gratis prøveperiode

Men pas på man bliver ganske afhængig af programmet, der kan tons af ting..
Avatar billede jens_klinting Nybegynder
08. oktober 2006 - 10:45 #6
-> jimgordon

Den funktionalitet du nævner i ReSharper findes allerede i VS 2005. Hvis du skriver navnet på en type uden namespace, kommer der et smarttag i slutningen af typen. Hvis du ekspanderer smarttag'et, kan du vælge at tilføje en using-clause eller indsætte namespacet. Smarttags kan i øvrigt ekspanderes med shift+alt+f10.

Mvh.
Jens