Avatar billede morgan_freeman Nybegynder
04. oktober 2006 - 00:12 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

cms-billed-upload på one.com?

Hej Eksperter

Jeg er kunde hos one.com (tidligere B-one) og har forgæves forsøgt at få hjælp fra deres support.

Derfor tænkte jeg at der måske var nogen iblandt jer, der ku' fortælle mig om det er muligt at lave et cms med mulighed for upload af billeder på one's server(-e)?

Så vidt jeg ved, er det ikke alle servere der tillader den slags -- og jeg har en fulgt en (PHP) billed-upload-tutorial, men det spiller bare ikke. Derfor spørgsmålet hér.
Avatar billede troelss Nybegynder
04. oktober 2006 - 01:20 #1
Hej.

Jeg er selv kunde hos (B-)one og jeg mener ikke at jeg har haft problemer med uploads. Jeg har ikke så meget erfaring med cms, så der kan jeg ikke hjælpe dig.
Får du nogle fejlkoder?

//Troels
Avatar billede troelss Nybegynder
04. oktober 2006 - 02:02 #2
Jeg fandt lige en tut som virkede for mig.
http://www.hopap.com/index.php?id=11126
kopier koden og sæt den i én fil, fjern P-et i linje 8 (pjpeg --> jpeg)
upload til en mappe og lav mappen "images" og chmod den 777, så burde det virke. Jeg ved ikke om det var det du ledte efter?
Avatar billede morgan_freeman Nybegynder
04. oktober 2006 - 15:06 #3
Hej Troels

Det er i hvert fald en lovende tutorial; til at overskue - og hurtigt at se om funktionaliteten funker.
Skal lige arbejde restaen af dagen - OG AFTENEN (LIFE SUCKS SOMETIMES), men jeg vender tilbage til projektet imorgen. Foreløbig takker jeg for tippet!
Avatar billede morgan_freeman Nybegynder
05. oktober 2006 - 15:30 #4
Hmm. Stadig ballade.

Det må være i min php-header det går galt (?). Tør man ønske sig et eksempel? NB. mine connections fejler ikke noget i andre sammenhænge.
Avatar billede troelss Nybegynder
05. oktober 2006 - 20:15 #5
Hmm... hvad mener du med et eksempel?

Jeg har i en mappe lagt mappen "images" samt denne fil:

upload.php
**************************************
<?php $Submit = $_REQUEST["Submit"]; ?>
<form name="form" method="post" action="" enctype="multipart/form-data">
<input type="file" name="imagefile">
<input type="submit" name="Submit" value="Submit">
<?
if(isset( $Submit ))
{
if ($_FILES['imagefile']['type'] == "image/jpeg"){
copy ($_FILES['imagefile']['tmp_name'], "images/".$_FILES['imagefile']['name'])
or die ("oh crap! not copied");
echo "upload done!!!";
}
else {
echo "Filen er ikke kopieret, forkert Filtype (".$_FILES['imagefile']['name'].")";
}
?>
</form>
**************************************

Det virker for mig med jpg.
Jeg har lagt det her --> http://sub.golthak.dk/upload/upload.php
(Men jeg fjerner det inden alt forlænge, da der ikke er nogen sikkerhed)
Avatar billede troelss Nybegynder
05. oktober 2006 - 20:34 #6
Hvilken browser bruger du?
Jeg læste lige på php.net at i Firefox skal der ved type stå "image/jpeg", men i IE skal der stå "image/pjpeg" (som der står i tut'en)
Avatar billede morgan_freeman Nybegynder
05. oktober 2006 - 21:53 #7
Sådan dér.

Jeg skylder point - og kvajebajer! For det første har jeg selv digtet behovet for en header (godmorgen) og for det andet har jeg lavet 2 fejl i min kopiering af kodeteksten (og kørt IE med slettet p i pjpg... som anbefalet i dit indledende bud - og det gør en forskel).

Men nu spiller det. TAK! Smid et svar så jeg kan kreditere dig den tørre del af gælden.
Avatar billede troelss Nybegynder
05. oktober 2006 - 22:05 #8
Hehe, det med pjpeg vidste jeg nu ikke selv før 05/10-2006 20:34:23 :p

Alletiders at det virker, jeg håber det bliver til noget. (jeg er selv slem til at starte et projekt og når siden er kodet og fyldet skal ind, så gider jeg ikke mere)
Avatar billede morgan_freeman Nybegynder
05. oktober 2006 - 22:11 #9
Har samme tendens, men dette er del af et projekt for en børnehave og jeg tænker; børn + fotos.... det her kan blive sindssygt omfangsrigt :-)

Tak for vedholdenhed og hurtige svar.