Avatar billede x-pander Nybegynder
03. oktober 2006 - 23:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

vb.net Partial, Public osv.

Hej.

De forskellige typer af f.eks. functions man kan lave, såsom partial, private, public, protected osv. Hvad er grunden til disse? Klassem virker fint uden har jeg prøvet.
Avatar billede x-pander Nybegynder
03. oktober 2006 - 23:47 #1
Gerne en liste af de forskellige ting.
Avatar billede coderdk Praktikant
03. oktober 2006 - 23:53 #2
partial gør at du kan dele en klasse ud over flere filer

private gør at metoden kun kan benyttes i klassen

public gør at metoden kan bruges alle steder

protected gør at metoden kun kan bruges af klassen selv og af klasser der nedarver fra klassen den er i

Klassem?
Avatar billede x-pander Nybegynder
03. oktober 2006 - 23:59 #3
klassen* hehe. Er lidt træt tror jeg. Men ihvertfald, mange tak.
Skal dog lige høre, hvis man bare kører uden noget, hvad betyder det så? Ingen restriktioner, for det er vel egentlig public så.

Og hvornår vil man egentlig bruge de forskellige typer?
Avatar billede x-pander Nybegynder
04. oktober 2006 - 00:39 #4
Arh okay. Lukker ned nu... Tak for hjælpen ellers.
Avatar billede coderdk Praktikant
04. oktober 2006 - 09:30 #5
Hvis du ikke specificerer en access modifier på en klasse, er den "Friend" som default (i C# hedder den internal - klassen/metoden kan tilgås fra assembly'en). I C# er default'en private...
Avatar billede x-pander Nybegynder
05. oktober 2006 - 14:18 #6
Arh okay. :)