Avatar billede theloader2 Nybegynder
03. oktober 2006 - 11:02 Der er 8 kommentarer

Hent fra form indhold

Hej

Jeg har en lille farmular til registrering på min side. når en bruger skriver en username som findes i forvejen, skal der udskrives til ham at den allerede er taget, det gør den også, men så bliver alt det han har fyldt ud slettet?

hvordan forhindre jeg det?
Avatar billede lund_dk Praktikant
03. oktober 2006 - 11:07 #1
i din form kan du skrive eks <input type="text" name="navn" value="<%=reguest.form("navn")%>">
Avatar billede theloader2 Nybegynder
03. oktober 2006 - 11:13 #2
har prøvet det, men virker ik?
Avatar billede goose Nybegynder
03. oktober 2006 - 11:16 #3
Hvis username findes i forvejen viser du en side der fortæller dette.
På den side indsætter du følgende:

<A href="java script:history.go(-1)">Tilbage</A>

/goose
Avatar billede theloader2 Nybegynder
03. oktober 2006 - 11:41 #4
Hmm. men fejlen vises på samme side som formular?

så tror ikke at brugeren vil trykke tilbage?
Avatar billede tjaz Nybegynder
03. oktober 2006 - 14:02 #5
En mulighed er at du - når du har fundet ud af at brugeren findes - opretter en session som du kort bruger til at smide brugerens indtastninger videre med.

Det betyder, at du i formen kan bruge lidt det samme som lund skriver bare med session i stedet.

dvs. din form hvor folk opretter sig hedder fx.:

<%
minform = "<form action... >"
minform = minform &"<input type=""text"" name=""email"" value="""& session("email") &"""
minform = minform &"<input ...>"
minform = minform &"</form>"
response.write minform

'Her nustiller vi vores session hvis den havde et indhold
session("email") = ""
%>

Når den bliver submittet tjekker du om brugeren findes, hvis ikke er der ingen grund til at gøre brug af sessions, men bare opretter brugeren, hvorimod hvis brugeren ikke findes kan du oprette en session med indholdet fra formen, og sende brugeren tilbage til formen hvor felterne vil blive udfyldt med de data som brugen før indtastede:

session("email") = request.form("email")
response.redirect "form.asp"

Jeg vil godt gøre opmærksom på at der SIKKERT findes en anden løsning som er mere effektiv, og hvis der er nogen som har den, må vedkommende da godt lige skrive den ;)
Avatar billede tjaz Nybegynder
04. oktober 2006 - 18:30 #6
Okay lader ikke til at der nogen med en bedre idé?
Avatar billede theloader2 Nybegynder
14. oktober 2006 - 10:35 #7
mange tak
Avatar billede tjaz Nybegynder
20. oktober 2006 - 16:26 #8
smider lige et svar så vi kan få lukket (hvis du altså kunne bruge min løsning)