Avatar billede ullidk Nybegynder
03. oktober 2006 - 10:48 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Værdi fra DataGridViewComboBoxCell der er i InEditMode

Hejsa,

Jeg prøver at få værdien fra en DataGridViewComboBoxCell der er i InEditMode. ComboBoxen består af en string DisplayMemeber og en int ValueMember.
Men hver gang jeg prøver at bruge EditedFormattedValue, så får jeg DisplayMember værdien i stedet for ValueMember værdien, og hvis jeg bruger Value, så får jeg den "gamle" værdi - altså den værdi der var valgt i ComboBoxen før jeg foretog det nye valg...!

Nogen, der har nogle forslag?
Avatar billede bulgroz Nybegynder
05. oktober 2006 - 11:00 #1
ComboBox exposer ingen mulighed for at se hvilken værdi der er valgt i drop down listen før den comittes. Derfor får du altid den "Gamle" værdi.
At gøre hvad du ønsker er en større omgang hvor du er nødttil at implementere din egen ComboBox med dertilhørende DropDown control.
Avatar billede ullidk Nybegynder
05. oktober 2006 - 11:28 #2
Det passer så faktisk ikke helt, for jeg fandt en løsning på problemet.
DataGridViewComboBoxCell har en funktion der hedder ParseFormattedValue(object value) som finder ValueMember værdien for det objekt man giver som argument. Så det er faktisk muligt først at finde den valgte værdi med EditedFormattedValue og dernæst bruge denne værdi som argument til ParseFormattedValue().
Omstændigt, men det virker:)
Avatar billede bulgroz Nybegynder
05. oktober 2006 - 12:04 #3
Det var jeg ikke klar over. Så tak for info.