Avatar billede orca Nybegynder
02. oktober 2006 - 20:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Page rendering stopper midtvejs

Hep

Jeg har en side som efterhånden er blevet rimeligt stor. Inklusiv viewstate ligger den gerne på 200-300k i ren HTML. Siden fungerer periodisk, dvs. oftest fungerer den, men i måske 1/3 af tilfældende ender jeg op med en blank hvid side. Hvis jeg kigger på kildekoden til den hvide side så kan jeg se at renderingen er stoppet midt i det hele - altid i den del som ASP.NET automatisk renderer. Her er et eksempel på hvor renderingen er stoppet:

-----
<script type="text/javascript">
<!--
var ctl00_content1_ctl00 = document.all ? document.all["ctl00_content1_ctl00"] : document.getElementById("ctl00_content1_ctl00");
ctl00_content1_ctl00.controltovalidate = "ctl00_content1_txtName";
ctl00_content1_ctl00.focusOnError = "t";
ctl00_content1_ctl00.errormessage = " * Required field";
ctl00_content1_ctl00.display = "Dynamic";
ctl00_content1_ctl00.evaluationfunction = "RequiredFieldValidatorEvaluateIsValid";
ctl00_content1_ctl00.initialvalue = "";
var ctl00_content1_ctl01 = document.all ? document.all["ctl00_content1_ctl01"] : document.getElementById("ctl00_content1_ctl01");
ctl00_content1_ctl01.controltovalidate = "ctl00_content1_txtFriendlyName";
ctl00_content1_ctl01.focusOnError = "t";
ctl00_content1_ctl01.errormessage = " * Required field";
ctl00_content1_ctl01.display = "Dynamic";
ctl00_content1_ctl01.evaluationfunction = "RequiredFieldValidatorEvaluateIsValid";
ctl00_content1_ctl01.initialvalue = "";
var ctl00_content1_ctl02 = document.all ? document.all["ctl00_content1_ctl02"] : document.getElementById("ctl00_content1_ctl02");
ctl00_content1_ctl02.controltovalidate = "ctl00_cont
-----

Det kan tydeligt ses at det er midt i et ord. Det giver ingen mening der hvor den er stoppet. Der er ingen umiddelbart sammenhæng med noget kode. Det skifter ligeledes også hvor den stopper.

Nogen forslag?
Avatar billede orca Nybegynder
02. oktober 2006 - 22:08 #1
Yderligere kan jeg tilføje at det ikke sker på den lokale testserver, men udelukkende i produktion. Nogle gange bliver al kildekoden også modtaget af klienten, men siden forbliver hvid. Jeg har forsøgt at disable clientside validering og andre javascript afhængige funktioner for at mindske JS mængden, men stadig uden held.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
05. oktober 2006 - 07:56 #2
måske kan dette tool hjælpe dig:
http://support.microsoft.com/kb/815159/EN-US/

Jeg har dog ikke selv prøvet det.

Prøv at finde ud af hvilke timeout værdier som kan skabe problemer.
Avatar billede orca Nybegynder
15. oktober 2006 - 21:13 #3
Det viste sig at være en flash fil der skabte et clientside problem som gjorde at load stoppede midtvejs.