Avatar billede madizone Nybegynder
17. maj 2001 - 15:31 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Eurovision Song Contest 2001

Hvad synes i om grand prix\'et her i Danmark.
Jeg synes at den engelske kommentator opførte sig uanmindeligt uacceptabelt, jeg synes at de der vers mellem Pilmark og Crone var tåbelige.
Jeg synes det var vildt morsomt da Pilmark tabte \"pokalen\".
Ellers synes jeg at parken var flot, sangene var gode, og jeg synes det logo kontrapunkt havde lavet var super godt - \"Good Evening Europe\".

Nu synes jeg så det er på tide med en grandprix debat, selvom den kommer lidt forsinket...
Avatar billede wheio Nybegynder
17. maj 2001 - 15:35 #1
grand prix stinker
Avatar billede ege17 Nybegynder
17. maj 2001 - 15:37 #2
tjaa! Logoet var vel iorden

men hold @*?&** hvor var Hans Otto træls under pointgivningen. Tak til tysk tv, som sendte samtidigt
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
17. maj 2001 - 15:38 #3
Søren Pilmark er lidt sjovere i Blinkende Lygter en i Grand prixet :) Jeg synes det var meget underholdende at kigge på!!
Avatar billede nuno Nybegynder
17. maj 2001 - 15:40 #4
hader grand prix - musik skal skrives fra hjertet..... og ikke \"tvinges\" frem - hvilket det bliver, da kunstnerne skriver det specifikt til melodi grandprix.

/nuno
Avatar billede madizone Nybegynder
17. maj 2001 - 15:42 #5
nuno > hvis du kalder grandprix musik tvunget frem, hvad vil du kalde popmusik i dag?
Spice Girls, Ronan Keating, Robbie Williams, Kylie Minogue, Madonna, Dr. Bombay, Me & My - jeg spørger bare?
Avatar billede nuno Nybegynder
17. maj 2001 - 15:48 #6
@madizone: nu mener jeg ikke, at jeg har nævnt, at jeg bryder mig om nogen af dem du nævner dér!

;)

.....hvis du kender et band som Dream Theater, så vil du vide, hvilken form for musik jeg foretrækker.

/nuno
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. maj 2001 - 15:49 #7
Ikke et ondt ord om Kylie - Hun bliver lækrere og lækrere som tiden går.

Jeg må indrømme at jeg sgu godt kan lide popmusik og grandprix. Showet var sgu da stort. Jeg synes vi gjorde det godt og tænk hvad vi får ind i reklameværdi.

Nogle skal være på tværs, men facts der er til at tage og føle på, må være at 2.6 millioner så det som alle bare skal hade.

/Nikolaj
Avatar billede sux Nybegynder
17. maj 2001 - 15:50 #8
Anne Linnet styrer
Avatar billede madizone Nybegynder
17. maj 2001 - 15:52 #9
Jeg deler stort set Nikolajdus synspunkter.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. maj 2001 - 15:54 #10
Nuno - Dream Theater er for vilde anyway. Der er sgu gang i dem.

Stadig foretrækker jeg egentlig bare at høre pop.
Avatar billede nuno Nybegynder
17. maj 2001 - 15:54 #11
@nikolajdu: problemet er at folk sgu ikke kun vælger efter musik - men også efter image og udseende (jf. din kommentar om Kylie).... ja hun bliver lækrere og lækrere - det er ganske vist.... men hvor kommer lige musikken ind i billedet dér???

Det samme gælder et af de \"argumenter\" som der nævnes i den aktuelle reklame for Destiny\'s Child... jeg kan ikke huske det ordret - men noget med en \"god plade fra 3 kønne piger\"... suk siger jeg bare.

Problemet er, at en kunstner som hedder Olga Traktor og vejer 130 kg ikke ville få skyggen af de pladekontrakttilbud som fx en vis frk. Spears og hvad de nu ellers hedder får.

Hvorfor ikke bare lytte - og så være ligeglad med det, som ikke har nogen relevans overhovedet i henhold til om musikken er god - nemlig image!?!

/nuno
Avatar billede sux Nybegynder
17. maj 2001 - 15:54 #12
Sjovt nok er der rigtig mange som synes at melodi grand prix er det værest *p*i*s*.
Ikke desto mindre har der aldrig siddet flere danskere foran skærmen nogensinde end hvad var tilfældet den dag!

Det er lidt det samme som når rigtig mange siger at de ikke har set BIGBROTHER. Alligevel kender alle samtlige personer i det lille hus.

//SUX
Avatar billede madizone Nybegynder
17. maj 2001 - 15:56 #13
Nu mener jeg nok at man ikke kan tillade sig at sammenligne Grandprix med Big Brother.
Avatar billede sux Nybegynder
17. maj 2001 - 15:57 #14
Fællesnævner: mediecirkus
Avatar billede nuno Nybegynder
17. maj 2001 - 16:00 #15
@SUX: Jeg er næsten enig - dog kan man ikke undgå at kende nogen af navnene, bare man kigger på en spiseseddel for de 2 store formiddagsblade. For så har man ikke kunnet undgå at få noget af det ind i knoppen.

Jeg vil lige generelt sige at jeg intet har imod pop - tværtom så hører jeg selv en del pop også.... Pet Shop Boys, Pulp, The Smiths etc.

Al respekt for andre, der foretrækker fx B. Spears - så skelner jeg personligt mellem det jeg kalder \"metervaremusik\" og det jeg - når jeg selv køber musik - kalder intelligent musik...

/nuno

Avatar billede sux Nybegynder
17. maj 2001 - 16:02 #16
Jeg skal da også indrømme at pop kan være godt når man skal ha gang i en sløv fest
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. maj 2001 - 16:08 #17
Nuno - Min kommentar om Kylie er fordi jeg rent faktisk synes hun er lækker.

Jeg ser ikke på opbyggede images/profiler. Jeg lytter og hører glad popmusik.

Der var en gang hvor jeg troede jeg skulle være rockstjerne, men det blev jeg aldrig. Så blev jeg klippet og hører nu bare dejlig, nem og ligetil pop.

http://ankjaer2000.virtualave.net/800/pics/rock2.jpg

Det er mig i den sorte. :-)

Og nu poppen.

http://www.fotx.net/nikolajdu

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. maj 2001 - 16:09 #18
Mit liv som rockstjerne var i den velkendte stil.

Vær langhåret. Gå i sort og smil helst ikke til folk. *gggg*
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. maj 2001 - 16:10 #19
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
17. maj 2001 - 16:12 #20
nikolajdu -> *LoL* FUUUUUUUUUUUCK hvor sejt :)
Avatar billede jones Nybegynder
17. maj 2001 - 16:20 #21
nikolajdu >> du har sku lige redet min dag Låååål hold kæft nogle sjove billeder *¥*
Avatar billede nuno Nybegynder
17. maj 2001 - 16:35 #22
@nikolajdu: rent stilmæssigt ligner du mig, da jeg spillede i band :)

Ang. kommentaren om Kylie - så er jeg enig! Hun er lækker - og det bliver (endnu da...) ikke mindre!! MEN: Relevansen til det Madizone skrev var vist lige nul - og det var ham der nævnede Kylie i en lidt anden henseende. Nemlig musikken.

Well - musik er smag - og smag er forskellig. Den kan ikke diskuteres - allerhøjst sammenlignes og vurderes i forhold til egne meninger og smag.

Jeg stiller bare personligt spørgsmål til meget af den musik, der dominerer hitlisterne i dag. Det jeg kalder metervare pop - fx Destiny\'s Child - B. Spears osv. Hvor havde de været uden deres udseende og image? \"Tak\" til MTV (og tv generelt) for det.

Jeg er SLET ikke uenig i, at der findes meget god pop - som nævnt hører jeg selv en del af det Jeg skelner bare mellem det jeg kalder \"metervarepop\" og \"kvalitets\" pop.

Jeg mener endvidere, at det slet ikke er af vejen at være kritisk. Koncept-bands og solister siger mig nada - de er fundet ved en casting og det \"latterliggør\" på mange måder de musikere, som VIRKELIG sidder og slider i det hjemme i øvelokalet og som faktisk har fat i noget, som fortjener at blive præsenteret for den brede offentlighed i form af en pladekontrakt........... men som bare ikke lige har et koncept som er \"in\" - og derfor bliver droppet til fordel for førnævnte bands/solister som er på mode.

...but it\'s just my humble opinion - plz keep that in mind :)

/nuno

Avatar billede sux Nybegynder
17. maj 2001 - 16:35 #23
Hehe
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. maj 2001 - 16:48 #24
Jeg er absolut enig med dig i aspekterne omkring Britney og alle de andre. De bliver ført frem og pumpet ud via reklamer og mtv. Anyway, ser jeg aldrig fjernsyn og kan jeg slet ikke tage Mtv, når det endelig er tændt. Har nemlig kun Dr og Tv2.

Jeg tror både du og jeg ved hvor meget arbejde man man lægge i et øvelokale. Hvor meget håb man kan have om at få lov til at høste lidt ind på det slid der har været. Desværre er det sådan meddet, som med alt andet her i verden - Pengene styrer og har du ingen må du gå :-(

Man kan så vælge at acceptere eller ihvertilfald leve med det. At bruge tid på at kæmpe i mod er fint, men min tid med den slags er forbi.

Avatar billede egede Nybegynder
17. maj 2001 - 17:24 #25
Nu har jeg læst jeres kommentarer igennem, og for mig er pop lig \"metervare\". God musik kan også høres på Mtv, det optræder bare ikke så ofte (specielt ikke eftre at jeg ikke kan tage det mere:(). Der har været mange gode derinde, i flæng: Foo figther, et okay band, moby, osv.

Forresten vil jeg lige sige at Elton John styrer!!

Og så vil jeg også lige bemærke at the støvledance og Everybody (vindersangen) havde et par fællestegn, også selvom de ikke var så stærke:)
Avatar billede dawg Nybegynder
17. maj 2001 - 17:28 #26
Litauen styrede... You Got Style var ALT for fed!!!
Avatar billede egede Nybegynder
17. maj 2001 - 17:29 #27
Rusland var også meget sjove...
Avatar billede madizone Nybegynder
17. maj 2001 - 17:50 #28
Jeg vil nok sige at \"Energy\" fra Slovenien er lidt for fed at danse til.
Avatar billede bundgaard Nybegynder
17. maj 2001 - 18:02 #29
Sagde Hilda Heick overhovedet noget under hele showet??? mindes ikke at have hørt noget
Avatar billede madizone Nybegynder
17. maj 2001 - 18:09 #30
Hun sagde 3 sætninger, men fik samme hyre som Hans Otto.
Avatar billede bundgaard Nybegynder
21. maj 2001 - 14:11 #31
Sejt
Avatar billede bundgaard Nybegynder
21. juni 2001 - 11:49 #32
Lukke tid?