Avatar billede faxekondi Nybegynder
02. oktober 2006 - 13:15 Der er 8 kommentarer

Brug af # ved forespørgsel på datotid

Hej Alle

Jeg har i min database gemt et antal bookinger hvor jeg har et datotid felt hvor jeg gemmer både dato'en og tidspunktet altså f.eks "30-09-2006 10:30:00".

Jeg skal så have lavet en forespørgsel der finder alt der ligger på datoen 30-09-2006. Jeg har derfor lavet 2 dateTime variable som jeg sætter til henholdsvis "30-09-2006 00:00:00" og "30-09-2006 23:59:59" og vil bruge dem som afgrænsning, men jeg får syntax fejl når jeg prøver at bruge "#" i min forspørgsel. Uden brug af "#" får jeg ingen ting ud og jeg har testet i access at forespørgslen giver resultat.

-- Koden--
Command = new OleDbCommand("select * from AppointmentTable where AppointmentDate > #" + "@AppointmentDateFrom" + "# AND AppointmentDate < #" + "@AppointmentDateTo" + "# order by AppointmentDate", Conn);

parmDateFrom.Value = dateTimeFrom;
parmDateTo.Value  = dateTimeTo;

Command.Parameters.Add(parmDateFrom);
Command.Parameters.Add(parmDateTo);

Conn.Open();
Avatar billede arne_v Ekspert
02. oktober 2006 - 13:44 #1
når man bruger parameters skal man ikke bruge '' eller ##
Avatar billede faxekondi Nybegynder
02. oktober 2006 - 13:54 #2
Har osse prøvet følgende herunder, men stadig uden poster.

-- KODEN --
Command = new OleDbCommand("select * from AppointmentTable where AppointmentDate > @AppointmentDateFrom AND AppointmentDate < @AppointmentDateTo order by AppointmentDate", Conn);
Avatar billede arne_v Ekspert
02. oktober 2006 - 14:42 #3
kan du vise den manglende kode (hvor parmDateFrom og parmDateTo oprettes) ?
Avatar billede faxekondi Nybegynder
02. oktober 2006 - 14:53 #4
Jep her er der lidt mere :o) "parmSelectedDate" sættes i Page_Load da den hentes fra cachen (laves senere om til fra session). "parmSelectedDate" er ved Page_Load "30-09-2006 00:00:00" da den blot er valgt fra en kalender kontrol, det er osse tjekket ved at skrive den ud i en label i Page_Load.

-- KODEN --
        DateTime        dateTimeFrom = parmSelectedDate;
        DateTime        dateTimeTo  = parmSelectedDate;
        OleDbParameter  parmDateFrom = new OleDbParameter("@AppointmentDateFrom", OleDbType.DBDate, 20);
        OleDbParameter  parmDateTo  = new OleDbParameter("@AppointmentDateTo", OleDbType.DBDate, 20);

        Command = new OleDbCommand("select * from AppointmentTable where AppointmentDate > @AppointmentDateFrom AND AppointmentDate < @AppointmentDateTo order by AppointmentDate", Conn);

        dateTimeTo = dateTimeTo.AddHours(23);
        dateTimeTo = dateTimeTo.AddMinutes(59);
        dateTimeTo = dateTimeTo.AddSeconds(59);

        parmDateFrom.Value = dateTimeFrom;
        parmDateTo.Value  = dateTimeTo;

        Command.Parameters.Add(parmDateFrom);
        Command.Parameters.Add(parmDateTo);

        Conn.Open();
Avatar billede arne_v Ekspert
02. oktober 2006 - 15:09 #5
hvis du udskriver dateTimeTo og dateTimeFrom indeholder de saa det rigtige ?
Avatar billede faxekondi Nybegynder
02. oktober 2006 - 15:16 #6
ja "30-09-2006 00:00:00" og "30-09-2006 23:59:59"
Avatar billede faxekondi Nybegynder
02. oktober 2006 - 17:51 #7
Slet ingen bud? Jeg har godt nok overvejet om jeg bare skal have et felt til dato og et til tid istedet for at have det hele i en datotid, men synes da det ville være pænere med det hele i et felt, altså rent kodemæssigt.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. oktober 2006 - 18:13 #8
jeg er loebet toer for gode ideer

umiddelbart ser alt OK ud