Avatar billede travelnow Nybegynder
02. oktober 2006 - 11:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Sætte en værdi i en usercontrol, ud fra en anden usercontrol.

jeg har flg. usercontrols:
rejse_control og dato_control, dato_control indeholder en kalender og rejse_control indeholder en dato_control.

På min aspx side, har jeg så 2 eller flere rejse_control'er (bliver tilføjet dynamisk),  spørgsmål er så, når jeg i rejsecontrol1 ændre datoen til f.eks. den 1. december, skal det være sådan at man, i rejse_control2, ikke kan vælge en dato der er mindre end 1. december.
Funktionaliteten til at disable dage på kalenderen har jeg styr på, her har jeg lavet en funktion DisableDays(DateTime dato) i usercontrol dato_control.

Så spørgsmålet går på hvordan kalder jeg funktionen i rejsecontrol2, når der vælges en ny dato i rejsecontrol1.
Jeg har lavet en delegate handler i dato_control samt funktionaliteten i rejse_control såndan at jeg får besked når datoen ændres, men hvordan får jeg den besked sendt videre til dato kontrollen.
Avatar billede snepnet Nybegynder
02. oktober 2006 - 12:10 #1
Hvis du lægger en emailadresse kan du få et eksempel på usercontrols der er forbundet via en form (som også er den måde jeg vil anbefale dig at gøre det på).
Eksemplet kan godt udvides med specialiserede argumenter, så du lidt lettere kan få fat    i den valgte dato ol.
Mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
02. oktober 2006 - 12:14 #2
Nå - eksemplet er med et specialiseret argument... Så du skulle være dækket ind :o)
Mvh
Avatar billede travelnow Nybegynder
02. oktober 2006 - 12:43 #3
Lyder godt

hvoreranykey@hotmail.com
Avatar billede wolker Nybegynder
02. oktober 2006 - 16:24 #4
I dit eksempel refererer du direkte til userkontrollen, men et af mine problemer er at mine kontroller er tilføjet dynamisk, så hvordan får jeg fat i den kontrol som beskeden skal sendes til. Det er vel noget med findcontrol(xx), men jeg kan se at navnet på den tilføjede kontrol er noget med 'main_rejse_control1_Departure_FbeCalender_FBECalendar', og det navn har jeg ikke givet den.
Avatar billede snepnet Nybegynder
02. oktober 2006 - 16:36 #5
Frameworket giver den et unikt navn.
Hvis du kun har de par kontroller på siden - kan du jo bare gemme referencen:

en klassevariabel som:
MySpecialControl ctr;

og så hvor du loader den:
ctrl = LoadControl("...") as MySpecialControl;

Så er den jo fikset.

Hvis du f.eks. har en hel stak af dem - kan du jo lægge dem ind i en liste ell.

Mvh
Avatar billede travelnow Nybegynder
04. oktober 2006 - 13:14 #6
Ok, nu har jeg løst problemet, det var ikke helt så nemt som du beskriver, da jeg har mange indlejrede usercontrol, men ved hjalp af metoder som kalder en ny metode osv. hele vejen fra parent til den yderste child, så lykkedes det mig.

Men da det helt klar var din kode der ledte mig på sporet af løsningen, skal du selvfølgelig have pointene, så kom med et svar.

Nu har jeg dog (selvfølgelig) fået et nyt problem, men det oprettet jeg lige et nyt spørgsmål på :-)
Roder du også med Atlas (Ajax), så kan du måske endda svare på spørgsmålet?
Avatar billede snepnet Nybegynder
08. oktober 2006 - 23:17 #7
Et svar kommer her - jeg støder nok på dit andet spm på et tidspunkt :o)
Mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
08. oktober 2006 - 23:17 #8
.