Avatar billede dearjoachim Nybegynder
17. maj 2001 - 15:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan man redirect\'e med metoden POST i stedet for GET?

hej,
når man \"redirect\'er\" en url-forespørgsel til en anden url, og medsender en formvariabel (fx \"../index.tcl?formvar=et_eller_andet\") og derved automatisk anvender metoden GET, kommer formvariablen frem i adresselinjen på destinations-url\'en. Dette er ikke ønskeligt hvis formvariablen fx er et password. Spørgsmål: Er det muligt at redirecte med metoden POST, således at eventuelle formvariable ikke er synlige i destinations-url\'en?
Bedste hilsener, Joachim
Avatar billede Thomas Nybegynder
17. maj 2001 - 15:35 #1
Det kommer an på hvordan du redirecter. Hvis du bruger meta redirect, så tvivler jeg på du kan, men benytter du javascript til at redirecte, så skulle det nok kunne lade sig gøre.
Problemet med post metoden er, at du SKAL submitte en form med data før de bliver overført.
Avatar billede jakoba Nybegynder
17. maj 2001 - 16:25 #2
Du kunne vel gøre det i en slags totrinsprocess.
først fylde vinduet med et frameset fil.
og så redirecte til en ramme i det frameset.
lidt meget at gøre ud af det.
Post er ikke et alternativ. Vi ønsker de data overført til den nye side, og 2klistret bagpå url-en\" er måden de oveføres.

mvh JakobA
Avatar billede dearjoachim Nybegynder
20. maj 2001 - 17:37 #3
JakobA,
jeg forstår ikke hvorfor det skulle være nødvendigt pludselig at anvende frames? Desuden er POST jo netop måden at overføre dataene til en ny side UDEN at de klistres på urlen...?

Raivo,
jeg redirecter med AOLservers kommando [ns_returnredirect \"index.tcl?pass=$password\"], og kender ikke meget til JS...
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. maj 2001 - 18:55 #4
Ja, hvis du submitter en form med method=\'post\' vil formens data stå til rådighed for et evt serverside script der genererer den nye side.
Det potentielle problem med det er at ikke al har mulighed for at køre PHP, ASP eller cgi-scripts på deres server.
Hvis du har mulighed for det er method=post helt fin.
Avatar billede dearjoachim Nybegynder
20. maj 2001 - 19:25 #5
Jeg har mulighed for at køre serversidescripts, og det er netop hvad jeg gør. Og method=post virker fint for mig, når det drejer sig om html forms og mine tcl-scripts. Problemet er bare at med redirect kan jeg kun angive en url med påklistrede formularer, altså metoden get. Problemet er at jeg ikke ved om det kan lade sig gøre at sende formvariable med url\'en ved redirect UDEN at de skal påklistres, men altså kan medsendes vha post...?
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. maj 2001 - 19:42 #6
Jeg er ude på lidt dybt vand her.
hvis:
<script>
self.location=\"næstedide.php\"
</script>
kan kaldes en redirect efter dit sprogbrug kan det gøres ved fx:
<script>
self.document.formNavn.submit();
</script>
og den form der submittes kan sagtenst have method=post.

NB: en evt onsubmit= event på formen vil ikke blive udført. hvis den skal udføres må du selv kalde den direkte:
<script>
din_onsubmit_funktion(par1,par2);
self.document.formNavn.submit();
</script>

mvh JakobA
Avatar billede dearjoachim Nybegynder
22. maj 2001 - 17:28 #7
JakobA,
min sprogbrug er muligvis ikke helt efter bogen, og du skal have tak for forsøget, men det er nu ikke helt hvad jeg leder efter...
Avatar billede dearjoachim Nybegynder
27. maj 2001 - 23:51 #8
...