Avatar billede marstrandx Nybegynder
02. oktober 2006 - 10:14 Der er 1 kommentar

Macbook Pro resetter finder, mail mm

Macbook Pro med Tiger har kun været i brug et par dage. Åbner Safari, får et spørgsmål vedr. nøglering (har glemt hvilket). Opdager derefter at alle bookmarks er forsvundet og Safari nulstillet. Genstarter maskinen og... chok! Dokken er i nu i bunden i stor størrelse - men med mine symboler, alle mapper og dokumenter er væk fra desktop. Syatemet kører på engelsk i st.f. dansk. Preferences i flere programmer er nulstillet. Al mail i Safari og Entourage (som jeg var ved at arbejde mig væk fra) er gone with the wind. De fleste programmer åbner med velkomstdialog.
Jeg finder alle min dokumenter, mailbokse osv. dybt inde i maskinen:
Library - Documentation - Brugervejledning og information. Her er min brugermappe lagt med alle dokumenter og indholdet fra desktop.
Hvad kan der være sket og kan det undgås i fremtiden?
Avatar billede egonspock Seniormester
02. oktober 2006 - 17:02 #1
Du har nok bare ændret din hjemmemappe til at hedde noget pænere, end du kom til at vælge da du fik computeren eller selv kommet til at flytte den det forkerte sted hen. Og så går det helt galt. Hvis du flytter den tilbage under "macintosh HD->brugere" og så log ind og ud igen (Æble-shift-q), så er den sikkert tilbage i vanlig stand. Det er vist noget, man bare helst skal undgå.